مدیر Fruit Union Suisse می‌گوید: «درک این سؤال برای ما دشوار است. چون اینطور نیست که اپل بخواهد از سیب گاز گرفته خود محافظت کند. “هدف آنها دریافت حق قانونی برای سیب واقعی است… ما فکر می کنیم این یک مشکل جهانی است و باید برای همه رایگان باشد.”

طبق گزارش Wired، اپل برای اولین بار در سال 2017 تلاش کرد تا علامت تجاری اپل را منحصراً در سوئیس به دست آورد. شاید باورش برایتان سخت باشد. اما در آن زمان، اپلیکیشن اپل به جای لوگوی اصلی سیب گاز گرفته، تصویر سیاه و سفیدی از سیب ننه اسمیت داشت.

ماه گذشته، اداره مالکیت معنوی سوئیس ابتدا با درخواست اپل موافقت کرد. اما فقط برای تعدادی از محصولات این شرکت. دفتر مالکیت معنوی سوئیس به این اصل در قانون این کشور استناد کرد که تصاویر عمومی کالاهای معمولی باید در مالکیت عمومی باشد. اپل ماه گذشته به این تصمیم اعتراض کرد.

این اولین بار نیست که شرکت‌های بزرگ در صنعت فناوری درخواست حقوق علامت تجاری برای عبارات یا کالاهای رایج می‌دهند. با این حال، مطالعات نشان می دهد که اپل در سه سال گذشته درخواست های بیشتری نسبت به آمازون، گوگل، مایکروسافت و فیس بوک دریافت کرده است.