مرکز نوآوری پست و شرکت سرمایه گذاری کارایا برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در حوزه لجستیک تفاهم نامه همکاری امضا کردند. رئیس مرکز ملی پست با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در شرکت های نوپا گفت: این تفاهم نامه برای رشد شرکت ها و توسعه اقتصاد دانش بنیان که اقتصاد آینده یک کشور است با کارایا منعقد شد. کشور.”

مراسم امضای قرارداد همکاری مرکز نوآوری پست و شرکت سرمایه گذاری کارایا روز دوشنبه 10 خردادماه در موزه ملی ارتباطات با حضور سرمایه گذاران اکوسیستم فناوری و نمایندگان اصحاب رسانه برگزار شد. محمدرضا قادری رئیس مرکز نوآوری پست در این مراسم با اشاره به اینکه شرکت ملی پست قدیمی ترین شرکت ایران است، گفت: تداوم در کسب و کار مستلزم نوآوری است. تعداد کمی از کسب و کارها می توانند بدون فناوری زنده بمانند.”

رئیس مرکز نوآوری پست درباره این تفاهم نامه گفت: تفاهم نامه همکاری با شرکت سرمایه گذاری کارایا برای حمایت از استارت آپ های لجستیکی انجام شده است.

به گفته کادری، یکی از اساسی ترین نیازهای کسب و کارهای اعضای مرکز نوآوری پست، جذب سرمایه گذار است. به همین منظور، این رویداد برای دعوت از سرمایه گذاران اکوسیستم فناوری برای سرمایه گذاری در استارتاپ ها برگزار شد. زیرا اقتصاد آینده اقتصادی مبتنی بر دانش است.

همکاری بیش از 60 درصد شرکت های تجارت الکترونیک با شرکت ملی پست

وی همچنین گفت: بر اساس آمار مرکز تجارت الکترونیک وزارت حراست، بیش از 60 درصد شرکت های تجارت الکترونیک کشور با دفاتر ملی پست همکاری می کنند. همچنین هدف ما حمایت از کسب و کارهای اینترنتی کوچک است. زیرا کسب و کارهای بزرگ می توانند تدارکات را خودشان تأمین کنند.»

به گفته کادری، دنیای امروز دنیای دیجیتالی است و مهمترین ویژگی چنین دنیایی قدرت صدای مشتری است. مشتریانی که می خواهند خدمات شخصی و منحصر به فرد خود را داشته باشند. پاسخگویی به این نیاز کار یک کسب و کار خطی نیست، بلکه نیازمند یک اکوسیستم برای انجام این کار در چارچوب پلتفرم است. وی درباره رویکرد شرکت ملی پست در این زمینه گفت: سعی می کنیم به سمت کسب و کار پلتفرم برویم. این فضا باید شرکت های زیادی را جذب کند و خدمات نهایی را به مشتریان منتقل کند. به همین دلیل مرکز نوآوری پست را در سال 1400 ایجاد کردیم.

قادری در خصوص اهداف مرکز نوآوری پست ادامه داد: ایجاد اکوسیستم برای توسعه پست تجارت الکترونیک، حمایت از هوشمندسازی و تحول دیجیتال اداره پست و تبدیل کسب و کار خطی به یک کسب و کار پلتفرم یکی از مهمترین کارهای ماست. اهداف مهم در مرکز نوآوری پست.”

رئیس مرکز نوآوری پست در ادامه به ارائه برنامه ها و فعالیت های این مرکز از بدو تاسیس تا کنون پرداخت. وی گفت: تاکنون توانسته ایم 16 شعبه مرکز نوآوری در 12 استان ایجاد کنیم. تا به امروز، بیش از 118 شرکت از این صنایع عضو مرکز نوآوری ما هستند. محیط راه اندازی، نمایشگاه پست اینوتکس در کیش و نمایشگاه صنعت پست که تغییر رویکرد ما را نشان داد از برنامه های ما در سال های اخیر است.

وی همچنین در مورد محل برگزاری گفت: از این پس موزه ملی ارتباطات باید کارخانه پست نوآوری باشد. همچنین صنعت نقش مهمی در این کارخانه ایفا می کند.» قادری با اشاره به اینکه این کارخانه از 7 اردیبهشت ماه به طور رسمی آغاز به کار کرد، گفت: در واقع این مکان باید محلی برای توسعه اکوسیستم فناوری و جلب حمایت سرمایه گذاران برای بهبود کسب و کار باشد. مدل ها.

به گفته کادری مهمترین اهداف این مرکز دوری از انحصار، تسهیل و رعایت حقوق مالکیت معنوی است.