از اکتبر گذشته که ایلان ماسک مدیریت توییتر را در دست گرفت، به نظر می رسد این شبکه اجتماعی با مشکلات مختلفی روبرو بوده است. پس از کاهش شدید ارزش توییتر، میلیاردر معروف سعی کرد با اخراج بسیاری از کارمندان، کسب درآمد از تیک آبی و محدود کردن احراز هویت پیامک، بخشی از ارزش از دست رفته پلتفرم اجتماعی خود را بازیابی کند.

طبق آگهی ماسکحالا همه چیز تغییر کرده است. به گزارش فون آرنا، او به 4000 شرکت کننده در کنفرانس VivaTech در پاریس گفت: اکثر کاربران توییتر موافق هستند که پلت فرم ما بهبود یافته است. او همچنین گفت که توییتر تاثیر زیادی بر جامعه دارد و این ویژگی یکی از مهم ترین دلایل خرید چنین شرکتی است. ماسک در بخشی از سخنان خود گفت: «امید داشتم توییتر را طوری تغییر دهم که به بستری مثبت برای تمدن تبدیل شود».

بسیاری از تبلیغ‌کنندگان به دلیل نگرانی در مورد محتوای توییتر، قراردادهای تبلیغاتی خود را با این شبکه اجتماعی فسخ کرده‌اند یا میزان تبلیغات خود را کاهش داده‌اند. بنابراین پلتفرم مذکور با کاهش 50 درصدی درآمد تبلیغاتی مواجه شد. ماسک اعلام کرد که اطمینان دارد که مدیرعامل جدید توییتر، یعنی لیندا یاکارینو، می تواند تبلیغات بیشتری را برای این شبکه اجتماعی جذب کند. میلیاردر خاطرنشان کرد که با توجه به تعداد کاربران توییتر در بالاترین سطح خود، تقریباً همه تبلیغ کنندگان یا بازگشته اند یا در شرف شروع دوباره هستند.