معاون فناوری دیجی کالا در مورد مشارکت های مختلف هوش مصنوعی در این تجارت، از دسترسی به سایت گرفته تا کمک به محیط زیست صحبت می کند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از آژانس مفید، «سهیل مقدم» معاون فناوری دیجی کالا در دومین کنفرانس هوش مصنوعی در صنعت به تجربه استفاده از هوش مصنوعی در شرکت دیجی کالا اشاره کرد و گفت:

ما در دیجی کالا شش سال پیش پلتفرمی داشتیم که نگهداری از آن دشوار بود. به عنوان مثال، ما 30000 سفارش داشتیم و پلت فرم ما برای 14 ساعت از کار افتاده بود. در نتیجه مجبور شدیم پلتفرم را از ابتدا بسازیم. ما پلتفرم را بازسازی کردیم و متوجه شدیم چیزی به نام داده های بزرگ وجود دارد.

به گفته وی، در گام اول تمام اتفاقاتی که برای کاربران موبایل رخ داده بود را جمع آوری کردند و پس از مدتی متوجه شدند که «دیتا پوینت» در اختیار آنها قرار دارد اما از آن استفاده نکردند: «ما می خواستیم ایجاد عزت برای هوش مصنوعی در سازمان و فرهنگ سازی برای استفاده از آن ابتدا در مدیریت و سپس در سراسر سازمان.”

مقدم معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند مزایای زیادی ایجاد کند و خدمات بهتری به مشتریان ارائه کند، اما در انجام این کار سختی‌هایی وجود دارد: «تا ۸۰ درصد داستان سخت نیست، اما بعد داستان سخت می‌شود. این مسائل را با مدیران مطرح کردم و توضیح دادم. به عنوان مثال، چرا همکاران بخش نظارت باید نظرات مشتریان را بخوانند، در حالی که می توانند کار مفیدتری انجام دهند. یکی دیگر از مشکلات مشتریان این بود که چگونه محصول مورد نظر را پیدا کرده و به آن برسیم که همگی می توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند.»

معاون فناوری دیجی کالا به کمک دیگری از هوش مصنوعی به این پلتفرم اشاره کرد و گفت: «مصرف جعبه در دیجی کالا بسیار بالا است. مدام به این فکر می کردم که آیا ما نیاز به مصرف این همه منابع طبیعی و کاغذ داریم؟ این فکر ما را بر آن داشت تا راهی برای طراحی جعبه با توجه به محصول داشته باشیم و همیشه از جعبه استفاده نکنیم. برای این منظور از هوش مصنوعی کمک گرفتیم.

یکی دیگر از تاثیرات مثبت هوش مصنوعی بر محیط زیست منطقی شدن زمان ارسال کالا در این بستر است.

بر اساس اعلام آن، هوش مصنوعی در دیجی کالا برای تایید کیفیت یا اصالت کالاهایی که فروشنده در دیجی کالا به فروش می رساند، نظرات و عکس ها و فیلم های ارسالی کاربر استفاده می شود. مقدم تاکید می کند که هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار متن باز نوعی ساده و کم کلید است که می تواند تجارت را آسان کند.

وی با بیان اینکه آینده در حال تغییر است و هوش مصنوعی در حال پیشرفت است، معتقد است باید این تغییر را پذیرا باشیم، گفت: به نظر من لازم است مردم با تغییر مشکلی نداشته باشند و اجازه دهند تغییر مسیر آنها را مشخص کند.

لازم به ذکر است رویداد تجربه هوش مصنوعی صنعت AIX02 به همت میانجیگری مفید از صبح امروز در حال برگزاری است. در این رویداد کارشناسان و فعالان حوزه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و علم داده در کشور به بیان نظرات و تجربیات خود در این زمینه می پردازند.