سرویس تلفن Jolly Roger از هوش مصنوعی برای مبارزه با تماس های کلاهبرداری استفاده می کند. این سرویس قابلیتی را با ChatGPT ایجاد کرده است که می تواند پرسونای مختلفی تولید کند و از آنها برای درگیر کردن کلاهبرداران از طریق تلفن استفاده کند.

به گزارش اینسایدر، سرویس تلفن Jolly Roger از ChatGPT و نرم افزار تولید صدا برای صحبت با کلاهبرداران استفاده می کند. ویژگی جدید این سرویس سعی می کند تا حد امکان از طریق یک شخصیت جعلی، کلاهبرداران را با تلفن همراه نگه دارد. شارژ کردن تلفنشان را بگیر، این مردم را بگیر زمان کمتر برای گفتگو با افراد واقعی

سرویس Jolly Roger هفت سال است که فعال است، اما در ماه های اخیر شروع به استفاده از قابلیت های ChatGPT کرده است. این سرویس اکنون می تواند کلاهبرداران را تا حدودی شناسایی کند 30 دقیقه مشغول تلفن باشید. برای دسترسی به این ویژگی، کاربران باید یک اشتراک Jolly Roger خریداری کنند و سپس به طیف وسیعی از ویژگی‌ها از جمله مشاهده، گوش دادن و ضبط مکالمات دسترسی خواهند داشت و حتی می‌توانند شخصیت‌های خود را برای گپ زدن با متقلبان ایجاد کنند.

هوش مصنوعی چگونه با کلاهبرداری های تلفنی مقابله می کند؟

راجر اندرسون، یکی از بنیانگذاران Jolly Roger، می گوید که در گذشته او و استیو برکسون، بنیانگذار این شرکت، پشت میکروفون می ایستادند و سناریوهای ساختگی را ضبط می کردند، اما اکنون با کمک هوش مصنوعی خودکار شده است.

در این فرآیند، ChatGPT اسکریپت و نرم افزار تولید می کند Play.HT متون را به صدا تبدیل می کند. بدیهی است که این کار آسان نبود، زیرا ChatGPT در ابتدا از تولید اسکریپت برای “هدر دادن زمان” کلاهبرداران اجتناب می کرد.

تعداد تماس‌های هرزنامه از زمان تأسیس Jolly Roger در سال 2016 بسیار بدتر شده است. در فوریه همان سال، تعداد تماس‌های هرزنامه در ایالات متحده 2.28 میلیارد بود. این آمار مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری است 5.08 میلیارد تماس رسیده است.

اگرچه این شرکت تنها می تواند بخش کوچکی از تماس های تقلبی را با این مکانیسم مدیریت کند، اما جالب است که آنها از هوش مصنوعی برای مبارزه با این مشکل رو به رشد استفاده می کنند.