مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک «سداد» در مراسم تغییر هویت بصری این شرکت در خصوص سرمایه گذاری در تیم های فناوری محور تصریح کرد. وی اعلام کرد که بخشی از نیازهای شرکت توسط استارت آپ ها و تیم های توانمند بخش خصوصی تامین می شود.

محمدحسین کاشی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در مراسم تغییر هویت بصری این شرکت که پنجشنبه 4 خردادماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در پاسخ به سوال دیجیاتو برای تشریح برنامه‌های سرمایه‌گذاری فناوری آینده، گفت: ما در تلاش هستیم تا برخی از نیازهای خود را از نظر ردپای نوآوری از طریق استارت‌آپ‌ها برطرف کنیم.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از این نیازها نیز از طریق شرکت های توانمند فناوری بخش خصوصی تامین می شود. تقویت تیم فنی در زیرساخت های نرم افزاری نیز از دیگر اهداف ما در این زمینه خواهد بود.»

“به زودی عمومی می شویم”

کاشی در مورد چشم انداز سهم بازار سداد گفت: از نظر افزایش سهم بازار، قصد داریم سهم خود را در بازار افزایش دهیم. از طرفی رتبه اول را در بین شرکت‌های این بازار کسب کند».

وی همچنین درباره سودآوری این شرکت توضیح داد: سودآوری ما در سال گذشته برابر با سودی بود که در شش ماه گذشته یعنی از ابتدای دی ماه 1401 تا ابتدای خردادماه امسال به دست آوردیم. برنامه ما برای آینده این است که تا پایان سال میزان سود را دو برابر کنیم.»

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد نیز در جمع خبرنگاران درباره حضور این شرکت در بورس گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی هایی که از سال گذشته صورت گرفت، توانستیم تاییدیه های لازم را از بورس بگیریم. امیدوارم در هفته های آینده بتوانیم در بورس تهران حضور پیدا کنیم.» وی در ادامه سخنان خود گفت: در حال برنامه ریزی برای توسعه سبد نهادی هستیم و حدود 700 هزار گیرنده در سراسر کشور داریم و هستیم. تلاش برای ارائه خدمات متفاوت از این پلتفرم.

مدیریت بصری، آغاز تغییرات جدید

به گفته محمدحسین کاشی، با توجه به اینکه هویت بصری و لوگوی این شرکت شش ماه است که تغییر نکرده است، تغییر برند می تواند تاثیر مثبتی بر کارکنان و مشتریان داشته باشد. او درباره تاثیرات تغییر برند توضیح داد: «ما سعی کردیم با ایجاد این تغییرات دلبستگی و وفاداری کارکنان را افزایش دهیم. از طرفی این تغییرات کمک زیادی به یکپارچه شدن هویت ما می کند. این موضوع بر مشتریان و ذینفعان تأثیر می گذارد. ویژگی ای که در گذشته در محصولات ما دیده نمی شد.”

به گفته مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد، این شرکت به عنوان شرکت پرداخت بانک ملی قصد دارد به سمت ارائه راهکارهای پرداخت به مشتریان حرکت کند. کاشی بر این باور است که ارائه راهکارهای پرداخت اختصاصی به مشاغل و گروه های مختلف چیزی است که این شرکت را از سایر ارائه دهندگان پرداخت متمایز می کند.

وی درباره برنامه های دیگر سداد و ارتباطش با ریبرندینگ توضیح داد: ریبرندینگ برنامه ای بود که شش ماه پیش آن را هدف گذاری کردیم. همچنین سعی کردیم سهم بازار را افزایش دهیم و برخی تغییرات دیگر را نیز با چارچوبی مشخص اعمال کنیم. در نهایت تصمیم گرفتیم همه این تغییرات را با مدیریت بصری و تغییر برند شروع کنیم.

به گفته مدیرعامل سداد، تمرکز این شرکت در زمینه ارائه خدمات پرداخت بر روی مشتریان نهادی بوده و سعی در رفع نیازهای آنها به صورت یکپارچه دارد.

کاشی با اشاره به اینکه این شرکت مانند همه شرکت های فناور با مسائلی مانند تحریم دست و پنجه نرم می کند، گفت: با همه این مسائل همواره در تلاش هستیم تا زیرساخت ها را تقویت کنیم و محصولات با کیفیت بهتری ارائه کنیم.

«آرین مکبالی» مدیر هنری سداد نیز در این مراسم به طراحی لوگوی جدید پرداخت الکترونیکی سداد و الگوی «تولد پروانه از پیله» اشاره کرد و گفت: اولین نکته در هویت بصری سداد این است. پویایی و اولین قدم برای رشد حرکت است. به همین دلیل از عنصر خطی استفاده کردیم. علاوه بر این طرح پروانه نماد بلوغ و رشد است و رنگ زرد نشان دهنده هدف و درخشش پرداخت الکترونیک سداد است.

سداد در راه اکشن

در ادامه برنامه آزاده نوری مدیر واحد منابع انسانی این شرکت اعلام کرد: مصمم هستیم سداد را در مسیر پیشرفت قرار دهیم. اولین قدمی که امسال برداشتیم رسیدن به استراتژی اقدام است. AC مخفف ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری است. ما می خواهیم بهترین تجربه را ایجاد کنیم و برای آن بازنگری در فرآیندها را آغاز کرده ایم. حرف بعدی در کلمه action T است که مخفف استعداد درگیری است و ما می خواهیم موضوع تعامل کارکنان را در Sadad تقویت کنیم زیرا بهترین شرکت های جهان در این عنصر بهتر از رقبای خود هستند. در واقع میانگین مالکیت کارکنان در یک شرکت 20 درصد است اما در بهترین شرکت های دنیا این رقم به 70 درصد می رسد.

علاوه بر این نوری دو حرف IO را در کلمه action ذکر کرد و آن را مخفف سرمایه گذاری در فناوری نامید و در نهایت حرف N را در این شعار با خلق ارزش های جدید پیوند زد.