گروهی از بزرگترین ناشران موسیقی جهان، از جمله Universal Music Publishing Group، Warner Chappell Music و Sony Music Publishing، شکایت مشترکی علیه توییتر ارائه کردند و این شبکه اجتماعی را به “نقض گسترده حق چاپ” متهم کردند.

شکایت جدید که در دادگاه فدرال در تنسی تنظیم شده است، از 17 ناشر صنعت موسیقی به عنوان شاکی نام می برد که خواستار غرامت بیش از 250 میلیون دلار هستند. این شکایت روشن می کند که نگرانی ناشران موسیقی در مورد نقض حق چاپ در رسانه های اجتماعی روز به روز بیشتر می شود.

مدیر عامل انجمن ملی ناشران موسیقی می‌گوید توییتر تمایلی به صدور مجوز میلیون‌ها آهنگی که در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شود، ندارد. برخلاف سایر شبکه های اجتماعی بزرگ، توییتر به اندازه کافی برای جلوگیری از نقض کپی رایت یا جبران خسارت ناشران موسیقی انجام نداده است.

توییتر تابع قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال (DMCA) است، که از شکایت شبکه اجتماعی به دلیل نقض محتوای آپلود شده توسط کاربران جلوگیری می‌کند. شاکیان این پرونده اساساً ادعا می کنند که توییتر نتوانسته است به اندازه کافی به نقض حق نسخه برداری رسیدگی کند.

به گفته Gizmochina، شاکیان این پرونده ادعا می‌کنند که توییتر آگاهانه اجازه انتشار موسیقی فاش شده و موزیک ویدیوهای ناقض را داده است. توییتر می گوید که به طور معمول این نوع محتوا را حذف می کند، اما ناشران صنعت موسیقی با آن مخالف هستند.

ناشرانی که از توییتر با خوانندگان زیادی مانند که در، تیلور سویفت و تبادل همکاری می کنند. این اولین باری نیست که صنعت موسیقی از توییتر انتقاد می کند.