دلیل راه رفتن در خواب؛ چه چیزی باعث راه رفتن در خواب می شود؟

راه رفتن در خواب که در کودکان شایع تر از بزرگسالان است، اغلب در نوجوانی ناپدید می شود. اما این رفتار در همه افرادی که به بزرگسالی می رسند متوقف نمی شود و برخی از افراد ممکن است در بزرگسالی شروع به راه رفتن در خواب کنند.

محققان خواب چندین مشکل بهداشتی، فعالیت‌ها و موادی را شناسایی کرده‌اند که باعث ایجاد دوره‌های خواب‌آلودگی می‌شوند. شما همچنین ممکن است رفتار راه رفتن در خواب را از والدین خود به ارث برده باشید، زیرا دارای یک جزء ژنتیکی است. عوامل ذکر شده در زیر می توانند بر شروع خواب آلودگی تأثیر بگذارند.

استرس و اضطراب یک استراحت خوب شبانه را مختل می کند. دانشمندان علوم خواب معتقدند که استرس در طول روز می تواند در خواب آلودگی نقش داشته باشد. یک مطالعه معتبر روی 193 بیمار در یک کلینیک خواب نشان داد که یکی از دلایل اصلی راه رفتن در خواب، رویدادهای استرس زا است که در طول روز تجربه می شود.

اگر می خواهید سطح استرس روزانه خود را کاهش دهید تا بتوانید شب خوبی استراحت کنید، تکنیک های کاهش استرس زیر را امتحان کنید:

  • به طور منظم تمرین کن
  • تکنیک های ذهن آگاهی را تمرین کنید
  • مصرف کافئین خود را محدود کنید
  • تمرینات تنفسی انجام دهید
  • یوگا را امتحان کنید

افرادی که به اندازه کافی نمی خوابند بیشتر مستعد خواب آلودگی هستند. با بررسی اسکن مغزی MRI از افرادی که سابقه راه رفتن در خواب داشتند، محققان دریافتند که کم خوابی تعداد راه رفتن در خواب را افزایش می دهد.

اگر از میگرن مزمن رنج می برید، ممکن است بیشتر مستعد راه رفتن در خواب باشید. در سال 2015، دانشمندان با 100 خوابگرد معمولی مصاحبه کردند و به ارتباط قوی بین راه رفتن در خواب و سردردهای مادام العمر، به ویژه میگرن، پی بردند.

راه رفتن در خواب، به ویژه در کودکان، با بیماری هایی مرتبط است که باعث تب می شود. تب همچنین می‌تواند باعث وحشت شبانه شود، یک اختلال خواب که در آن ممکن است فریاد بزنید، کتک بزنید یا سعی کنید از چیزهای ترسناک در رویاهای خود فرار کنید.