گوگل همیشه به مدل های هوش مصنوعی علاقه مند بوده است و اکنون ویژگی خرید جدیدی را راه اندازی کرده است که در آن کاربران می توانند لباس های مختلف را در مدل های واقعی امتحان کنند.
هوش مصنوعی جدید گوگل ابتدا از لباس هایی که کاربران در نظر دارند عکس می گیرد و سپس سعی می کند نحوه پوشیدن، تا شدن، چسبیدن و حتی مچاله شدن آن ها را روی مجموعه ای از مدل های واقعی در موقعیت های مختلف پیش بینی کند. این ویژگی از یک مدل انتشار جدید که به صورت داخلی توسط Google توسعه یافته است پشتیبانی می کند. مدلهای انتشار که Stable Diffusion و DALL-E 2 نیز استفاده میکنند، برای حذف نویز یک تصویر اولیه و نزدیکتر کردن تدریجی آن به هدف اصلی آموزش دیدهاند.
حرفه ای لباس مجازی با هوش مصنوعی جدید گوگل
اکنون خریدارانی که از Google Shopping استفاده میکنند، میتوانند به صورت مجازی لباسهای زنانه برندهایی مانند H&M و Anthropologie را امتحان کنند. لباس های مردانه نیز اواخر امسال به این ویژگی مجهز خواهند شد.
لیلیان رینکن، مدیر ارشد خرید گوگل، در یک پست وبلاگی برای این شرکت نوشت: «وقتی لباسها را در فروشگاه امتحان میکنید، بلافاصله میتوانید تشخیص دهید که برای شما مناسب هستند یا خیر. او سپس به مطالعهای اشاره کرد که نشان میدهد 59 درصد از خریدارانی که کالاهای آنلاین خریداری میکنند، احساس نارضایتی میکنند، زیرا محصولی متفاوت از انتظار دریافت کردهاند.
البته، فناوری برای امتحان کردن لباسها جدید نیست. آمازون چندین سال است که به کاربران خود امکان تبدیل شدن به یک حرفه ای لباس مجازی را ارائه کرده است. Walmart و Adobe نیز مدل های مشابهی را برای امتحان آنلاین لباس ارائه می دهند.
علاوه بر این ویژگی، گوگل همچنین قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتمهای تطبیق بصری گزینههای مرتبسازی لباس را نیز ارائه دهد. این فیلترها که در فهرستهای محصولات خرید موجود هستند، به کاربران اجازه میدهند جستجوهای خود را با استفاده از ورودیهایی مانند رنگ، سبک و مدل محدود کنند.