ظاهرا گوگل با ارائه یک سرویس بازی آنلاین به دنبال ایجاد یک جریان درآمد جدید برای یوتیوب است. یوتیوب اخیراً از کارمندان خود خواسته است تا محصول جدیدی به نام Playables را آزمایش کنند، در این محصول کاربران می توانند مستقیماً در وب سایت یا اپلیکیشن موبایل یوتیوب به برخی از بازی های آنلاین دسترسی داشته باشند.

به گفته Engget، این بازی ها را می توان در طیف گسترده ای از دستگاه ها استفاده کرد. به عنوان مثال، کاربران می توانند بازی مورد علاقه خود را از طریق مرورگرهای وب یا برنامه های یوتیوب برای اندروید و iOS انجام دهند. در حال حاضر یکی از این بازی ها Stack Bounce است که به سبک آرکید است و از تبلیغات درون بازی پشتیبانی می کند. در این بازی بازیکنان باید با پرتاب توپ لایه های یک دیوار آجری را بشکنند. یوتیوب در حال حاضر درآمد خوبی از سرویس پخش بازی خود دارد. محصول Playables همچنین جریان درآمد جدیدی را برای YouTube فراهم می کند، به خصوص اکنون که شرکت ها در حال کاهش هزینه های تبلیغاتی هستند.

تلاش جدید گوگل برای کسب درآمد از بازی های ویدئویی پس از آن صورت گرفت که گوگل نتوانست سرویس بازی Stadia خود را توسعه دهد و در نهایت آن را تعطیل کرد. اما به نظر می رسد این بار گوگل روی مخاطبان زیاد یوتیوب حساب باز کرده است تا بتواند از بازی های ویدیویی آنلاین کسب درآمد کند. در حال حاضر هر روز مخاطبان زیادی از یوتیوب بازدید می کنند، بنابراین این سایت مشکلی برای تبلیغ محصول جدید خود نخواهد داشت. Playables احتمالا بیشتر یک محصول بازی Netflix است. نتفلیکس به کاربرانی که اشتراک‌های آن را خریداری کرده‌اند این امکان را می‌دهد تا در محصول بازی خود بازی‌های معمولی انجام دهند.

نتفلیکس ایده های بزرگی برای محصول گیمینگ خود در آینده دارد و گزارش ها حاکی از آن است که این شرکت در حال کار بر روی توسعه بازی هایی است که می توانند روی تلویزیون های هوشمند با استفاده از گوشی هوشمند به عنوان گیم پد اجرا شوند.

By ادمین سایت

عاشق دنیای تکنولوژی و ای تی هستم. و اینجا می تونید جدیدترین مطالب را هر روز قبل از همه مشاهده کنید و مطلع بشید.