فتوشاپ به شما اجازه می‌دهد تصاویری با کیفیت بسیار بالا را برای استفاده‌های مختلف ذخیره کنید. به‌عنوان مثال، می‌توان بهترین کیفیت را برای اشتراک‌گذاری عکس در رسانه‌های اجتماعی دریافت یا برای چاپ تصویری با جزئیات بسیار بالا تولید کرد.

در این مقاله یاد می‌گیرید چطور بهترین و باکیفیت‌ترین فرمت عکس را ازطریق فتوشاپ خروجی بگیرید و از آن برای نیازهای خود بهره ببرید.

بهترین فرمت‌ها برای ذخیره‌ عکس با کیفیت بالا در فتوشاپ

برای ذخیره‌سازی تصاویر با بهترین کیفیت در فتوشاپ، باید فرمت‌ فایل را انتخاب کنید و فشرده‌سازی را به حداقل ممکن برسانید. متأسفانه همه‌ی فرمت‌های تصویری از این‌نظر یکسان نیستند؛ به‌عنوان مثال JPEG‌ خیلی راحت فشرده می‌شود و البته برای اشتراک‌گذاری در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی بسیار مناسب است.

JPEG 2000 و PNG دو فرمت رایجی هستند که درصورت نیاز به ذخیره‌ی عکس با کیفیت بالا در فتوشاپ می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله‌ی هر آنچه باید درباره‌ فرمت‌های تصویری، مزایا و معایب آن‌ها بدانیم بزنید تا با انواع فرمت‌های تصویری بیشتر آشنا شوید.

اگر می‌خواهید از تصاویر خود در رسانه‌های چاپی مثل مجله یا کتاب استفاده کنید، بهترین فرمت برای حفظ کیفیت بالا در تصاویر، TIFF است.

ذخیره‌ تصاویر با فرمت PSD در Lightroom

اکثر تولیدکنندگان محتوا از ترکیب فتوشاپ و Lightroom استفاده می‌کنند. در این شرایط باید قبل‌از انتقال تصاویر به فتوشاپ آن‌ها را با فرمت PSD ذخیره کنید. بدین‌ترتیب هنگام ویرایش فایل‌ عکس در فتوشاپ، امکان اعمال تغییرات جزئی‌تر دردسترس شما خواهد بود و پس‌از پایان ویرایش می‌توان آن را با کیفیت بسیار بالا ذخیره کرد.

برای ذخیره‌سازی عکس‌ها به‌صورت PSD در Lightroom قبل‌از انتقال آن‌ها به فتوشاپ مراحل زیر را دنبال کنید:

‍۱. در منوی برنامه به مسیر File > Export بروید.