از زمانی که شیشه عقب آیفون 15 پرو مکس در آزمایش مقاومت کانال یوتوب JerryRigEverything به‌راحتی با فشار انگشتان «زک ویلسون» شکست، بحث‌های زیادی درباره افت مقاومت پرچمدار اپل پیش آمد. اما حالا آزمایش مقاومت شرکت Consumer Reports نشان داده است که آیفون ۱۵ پرو مکس آن‌قدرها هم ظریف و شکننده نیست.

شرکت Consumer Reports که در زمان عرضه آیفون 6 از مخالفان بزرگ طراحی این دستگاه و عدم مقاومت آن در برابر خمیدگی بود، حالا به‌ سراغ آیفون 15 پرو مکس رفته است تا با آزمایش‌های استاندارد خود مقاومت آن را بسنجد.

آیفون 15 پرو مکس در این تست مقاومت جدید موفق ظاهر شد

در آزمایش این شرکت، آیفون 15 پرو مکس زیر فشار 50 کیلوگرمی وارده بر قاب عقب بدون مشکل ایستادگی کرد و هیچ آسیبی به آن وارد نشد. در این ویدیو همچنین می‌توانید خم‌شدن آیفون 6 در ماجرای موسوم به BendGate را ببینید. آن آزمایش هم با همین دستگاه انجام شده بود.

Consumer Reports همچنین تست سقوط آیفون ۱۵ پرو مکس را با دستگاه مکانیکی خود انجام داده است. در این آزمایش، آیفون درون جعبه‌ای قرار گرفت و حدود 100 بار روی کف سنگی این دستگاه سقوط کرد. اما درنهایت آسیب جدی به این گوشی وارد نشد و پرچمدار اپل با موفقیت از این آزمایش بیرون آمد.

این یعنی ویدیوی JerryRigEverything ساختگی بوده است؟ البته که نه. اما حالا با اطمینان بیشتری می‌توان گفت که اتکا به تنها یک آزمایش نمی‌تواند مدرک محکمی برای قضاوت درباره مقاومت یک گوشی باشد.

البته آزمایش‌های دیگری هم روی آیفون 15 پرو مکس انجام شده است. در یک نمونه دیگر، کانال PhoneBuff این گوشی را در تست سقوط با گلکسی S23 اولترا مقایسه کرده و اگرچه هر دو دستگاه امتیازی نزدیک به یکدیگر را به‌دست آوردند، اما پیروز این رقابت گوشی سامسونگ بود.

اپل امسال برای اولین‌بار از فریم تیتانیومی در آیفون استفاده کرده است. برای آشنایی بیشتر با آیفون 15 پرو مکس می‌توانید بررسی مفصل دیجیاتو از این گوشی را بخوانید.