طبق یک گزارش جدید، به نظر می رسد هر دو مدل آیفون 16 پرو برای اولین بار از یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، آیفون 16 پرو مکس دارای سنسور بزرگتری در دوربین اصلی خواهد بود.

طبق پست یک منبع آگاه در Weibo، دوربین اصلی آیفون 16 پرو مکس مبتنی بر سنسور 48 مگاپیکسلی پیشرفته سفارشی سونی IMX903 خواهد بود. در مقابل، آیفون 16 پرو از همان سنسور 48 مگاپیکسلی سفارشی سونی IMX803 استفاده می کند که اکنون در مدل های آیفون 15 پرو یافت می شود.

به گفته این منبع، مدل‌های امسال آیفون 16 پرو دارای یک دوربین فوق عریض بهبودیافته با سنسور 48 مگاپیکسلی هستند که به آن اجازه می‌دهد هنگام عکاسی با وضوح 0.5 برابر، به خصوص در شرایط کم نور، نور بیشتری بگیرد و عکس‌های بهتری بگیرد. لنز فوق عریض در مدل های فعلی آیفون 15 پرو 12 مگاپیکسلی است.

دوربین فوق عریض ارتقا یافته در آیفون 16 پرو و ​​16 پرو مکس

این دومین باری است که می شنویم که آیفون 16 پرو مکس دارای سنسور دوربین اصلی پیشرفته تری خواهد بود. این ادعا اولین بار در ماه فوریه توسط یک منبع چینی مطرح شد. این منبع گفت که سنسور سفارشی سونی IMX903 در آیفون 16 پرو مکس دارای ویژگی های پیشرفته ای مانند طراحی پشته برای عملکرد بهتر و مبدل 14 بیتی آنالوگ به دیجیتال (ADC) برای تبدیل داده های تصویر است.

همچنین شایعات قبلی مبنی بر عرضه یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی برای هر دو مدل آیفون 16 پرو منتشر شده بود. طبق این شایعه، مدل های آیفون 16 پرو دارای دو سنسور 48 مگاپیکسلی هستند. اگر شایعه صحت داشته باشد، این ارتقا به این معنی است که هر دو مدل آیفون 16 پرو قادر به گرفتن عکس های 48 مگاپیکسلی ProRAW در حالت فوق عریض هستند.

جف پو، تحلیلگر Haitong نیز در سال 2023 گفت که آیفون 16 پرو دارای یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی خواهد بود. اکنون، یک گزارش جدید وزن بیشتری به این شایعات می دهد.