فضای ذخیره‌سازی به‌کاررفته در گوشی‌های هوشمند، یکی از بخش‌های مهم‌ مشخصات فنی است. میزان سرعت فضای ذخیره‌سازی یکی از شاخص‌های تأثیرگذار عملکرد در استفاده‌ی روزمره و کارهای سنگین‌ مانند بازی‌کردن و ویرایش ویدئو است.

برای گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی، UFS 4.0 جدیدترین استاندارد ذخیره‌سازی است و دو برابر سریع‌تر و نزدیک به ۵۰ درصد کارآمدتر از استاندارد قبلی، یعنی UFS 3.1، عمل می‌کند.

جدیدترین پرچم‌دار وان پلاس، یعنی وان پلاس ۱۲، از فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 استفاده می‌کند. شرکت سرشناس چینی هنگام معرفی وان پلاس 12R در ابتدا ادعا کرد که این گوشی از استاندارد UFS 4.0 استفاده می‌کند.

نتایج بنچمارک نشان داد که وان پلاس 12R سرعت خواندن و نوشتن کندتری از وان پلاس ۱۲ دارد. این موضوع باعث آغاز موجی از شکایات و نارضایتی خریداران وان پلاس ۱۲ آر در شبکه‌های اجتماعی شد.

مقاله‌های مرتبط

کیندر لیو، رئیس وان پلاس، در سایت رسمی این شرکت تأیید کرده است که این مدل گوشی وان پلاس از جدیدترین استاندارد UFS استفاده نمی‌کند.

با‌توجه‌به قیمت گوشی وان پلاس 12R، فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 همچنان رضایت‌بخش است؛ اما تبلیغات گمراه‌کننده‌ی این شرکت، کاربران را بی‌اعتماد کرده است.