آخرین روند در قلمرو گوشی های هوشمند پرچمدار، ترکیب دوربین تله فوتو پریسکوپ برای ارائه قابلیت های زوم اپتیکال پیشرفته به کاربران است. یک افشا جدید نشان می دهد که iQOO 12 Pro می تواند اولین گوشی باشد که از دوربین تله فوتو پریسکوپ استفاده می کند.

بر اساس اطلاعات فاش شده توسط افشاگر محبوب Digital Chat Station،برند iQOO دوربین زوم پریسکوپ 64 مگاپیکسلی OmniVision OV64B را آزمایش کرده است. در حالی که اطلاعات دهنده به طور خاص به آن اشاره نکرده، دوربین مذکور می تواند در iQOO 12 Pro به کار گرفته شود.

افشا نشان می دهد که سیستم دوربین iQOO 12 Pro شامل دوربین زوم پریسکوپ OV64B و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی OV50H خواهد شد. این احتمال وجود دارد که سیستم دوربین فوق عریض را از iQOO 11 Pro که یک دوربین 50 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و میدان دید 150 درجه (FOV) است به ارث برده باشد. انتظار می‌رود ویوو امسال تراشه تصویربرداری کاملاً جدید Vivo V3 خود را روی تلفن‌های هوشمند X100 Pro و X100 Pro+ معرفی کند.

این احتمال وجود دارد که برند فرعی iQOO از تراشه V3 در iQOO 12 Pro نیز استفاده کند. تا آنجا که به سایر مشخصات مربوط می شود، iQOO 12 Pro به احتمال زیاد دارای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 است که در ماه اکتبر عرضه می شود. این احتمال وجود داشته که بالاترین پیکربندی دستگاه دارای 24 گیگابایت رم LPDDR5x و 1 ترابایت حافظه UFS 4.0 باشد.

گفته می شود این دستگاه دارای یک پنل نمایشگر AMOLED با لبه خمیده 6.78 اینچی است که وضوح تصویر Quad HD+ و نرخ نوسازی 144 هرتز را ارائه می دهد. ممکن است از شارژ سریع 200 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی کند. انتظار داریم که با سیستم عامل اندروید 14 و OriginOS 4.0 به فروش برسد.

گوشی iQOO 12 Pro یک پرچمدار فوق العاده

در دیگر خبرها iQOO رسما از ورود آیکیو Z7 Pro 5G به هند خبر داده که قرار است در 31 آگوست معرفی شود. گمانه زنی ها نشان می دهد که این گوشی در قیمت رقابتی خواهد شد. بنابراین آیکیو می تواند به برند چالش برانگیز برای رقبا تبدیل شود. اخیرا گزارشی را پوشش دادیم مبنی بر اینکه این دستگاه قادر است بیش از 700000 امتیاز در بنچمارک AnTuTu به دست آورد. اکنون، یک افشا جدید نشان می‌دهد که واقعاً این دستگاه چگونه در AnTuTu عمل می‌کند.

طبق اسکرین شات به اشتراک گذاشته شده توسط افشاگر Mukul Sharma، آیکیو Z7 Pro 5G امتیاز ۷۲۸۷۶۴ را در AnTuTu کسب کرده است. به طور خاص، CPU امتیاز 248,330 را به دست آورده در حالی که GPU امتیاز 177,560 را به دست آورده است. برای یادآوری، iQOO Z6 Pro به طور میانگین در AnTutu مجموعا 550000 امتیاز کسب کرد و در بخش CPU بیش از 162000 و در بخش گرافیک حدود 164000امتیاز کسب کرد. به نظر می‌رسد که گوشی جدید با پیشرفت‌های عمده در بخش CPU همراه خواهد بود و قابلیت گرافیکی نیز کمی افزایش خواهد یافت.

اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که iQOO Z7 Pro 5G به تراشه مدیاتک Dimensity 7200 مجهز خواهد شد، پردازنده ای میان رده که بر اساس معماری 4 نانومتری ساخته شده است. انتظار می رود این گوشی تا 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی جادار ارائه کند.

بر اساس شایعات، پیش‌بینی می‌شود که این دستگاه یک صفحه نمایش منحنی 6.78 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز به نمایش بگذارد. این صفحه نمایش وضوح Full HD+ و نسبت تصویر 20:9 را ارائه می دهد. در عقب دستگاه، سیستم دوربین دوگانه با یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی پشتیبان پیش بینی می شود. برای سلفی، دوربین جلو یک لنز 16 مگاپیکسلی است.

در اخباری مرتبط طبق گزارش ها، iQOO در حال برنامه‌ریزی برای عرضه گوشی های هوشمند iQOO Z8 و iQOO Z8x در چین است. اگر شایعات را باور کنیم، هر دو دستگاه ممکن است تا پایان ماه جاری برای یبازار چین رونمایی شوند.

منبع

به این پست امتیاز بدید