اپل شب گذشته در بیانیه‌ای غیرمنتظره تأیید کرد که پس از سال‌ها سرانجام می‌خواهد استاندارد پیام‌رسانیِ RCS را به آی‌مسیج وارد کند. این یعنی از سال ۲۰۲۴ به بعد گوشی آیفون و گوشی های اندرویدی می‌توانند با استانداردهای مدرن پیام‌رسان‌های امروزی، به یک‌دیگر پیام دهند.

در حال حاضر اگر با آیفون به آیفونی دیگر پیام دهید و به اینترنت متصل باشید، پیام شما ازطریق آی‌مسیج و با حباب آبی‌رنگ ارسال می‌شود. ازطرفی اگر به گوشی اندرویدی پیام دهید، حباب به رنگ سبز درمی‌آید.

در ابتدا تصور می‌کردیم که با اضافه‌شدن RCS به آیفون، جدال بین حباب‌های سبز و آبی به پایان می‌رسد؛ با این‌حال اپل در پاسخ به وب‌سایت 9to5Mac می‌گوید RCS در کنار آی‌مسیج فعالیت می‌کند و پیام‌های آن سبزرنگ خواهند بود.

سبزماندن پیام گوشی‌های اندرویدی منطقی است، چون اپل آی‌مسیج را برای اندروید منتشر نمی‌کند و صرفا در پی اضافه‌کردن پشتیبانی از RCS است. غول کوپرتینویی صنعت فناوری می‌خواهد با حباب‌های سبز و آبی، همچنان تفاوت بین آیفون و گوشی‌های اندرویدی را حفظ کند.

با اضافه‌شدن RCS به آیفون، هنگام پیام‌دادن به گوشی‌های اندرویدی به قابلیت‌هایی مثل نشانگر تایپ، ارسال و دریافت عکس و ویدیوی باکیفیت و سایر ویژگی‌های موجود در پیام‌رسان‌های مدرن دسترسی خواهید داشت.