خرید ماوس گیمینگ یکی از دغدغه‌های گیمرها در هر سطحی است. مطمئناً می‌دانید که ریزر یکی از مطرح‌ترین و پرفروش‌ترین ماوس‌های گیمینگ دنیا است که موس‌‌های متنوعی برای گیمرها تولید می‌کند.

در این راهنمای خرید، به‌طور اختصاصی بهترین موس گیمینگ ریزر را معرفی کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی نکات مهم خرید موس گیمینگ، به راهنمای خرید بهترین موس های گیمینگ بازار سر بزنید.

سری‌های مختلف موس های گیمینگ ریزر

ماوس‌های گیمینگ ریزر در سری‌های مختلف تولید می‌شوند و هر سری ویژگی‌های خاصی دارند. چهار سری پرطرفدار موس گیمینگ ریزر که در ایران نیز موجود است، عبارت‌اند از: Basilisk ،Viper ،DeathAdder و Naga است. در‌ادامه، با ویژگی‌های هریک از سری‌های موس Razer آشنا خواهید شد.

سری Viper مدل‌هایی با تمرکز بر بازی‌های FPS با عملکرد هدفمند و طراحی متقارن و وزن سبک برای حرفه‌ای‌های ورزش‌های الکترونیکی و گیمرهای رقابتی ساخته شده است. این سری از خانواده موس‌های گیمینگ ریزر برای دست‌هایی با اندازه‌ی متوسط تا بزرگ و کاربران علاقه‌مند به گیرش با پنجه یا نوک انگشت مناسب است.

Razer Viper اصلی در سال ۲۰۰۴ عرضه و تولیدش چندین‌بار تکرار شد. آخرین نسخه از این سری مدل بی‌سیم بسیار سبک با قطعات داخلی پیشرفته است که برای بازی‌های رقابتی پیشرفته طراحی شده است. مدل‌های فعلی این مجموعه شامل نسخه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر از‌جمله نسخه‌های سیمی و مینی نیز می‌شود.

سری DeathAdder با فرم ارگونومیک خاص خود موردپسند بیش از ۱۵ میلیون گیمر در سراسر جهان است و در عین سبک‌بودن و راحتی، عملکرد رضایت‌بخش و قابلیت‌های کنترل کم‌نظیری دارد. طراحی ماوس ریزر آن را برای گیمرهای راست‌دست و گیرش کف دست و پنجه ایدئال می‌کند.

سری DeathAdder همتای نزدیک به Viper به‌حساب می‌آید و عملکردی مشابه را ارائه می‌دهد. آخرین نسخه از سری ماوس‌های DeathAdder، ماوس بی‌سیم بسیار سبکی است که برای بازی‌های رقابتی پیشرفته طراحی شده است. تفاوت بین دو سری Viper و DeathAdder بیشتر به فرم و ظاهرشان برمی‌گردد.

سری Basilisk با قابلیت شخصی‌سازی پیشرفته در فرم‌های ارگونومیک به گیمرها امکان می‌دهد تا سبک منحصر‌به‌فرد خود را در بازی ایجاد کنند. موس‌های Basilisk شکلی ارگونومیک راست‌دست با جای شست دارند و مناسب انجام بازی‌های مختلف هستند. این سری از ماوس‌ها، دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی بیشتر و ویژگی‌های بیشتری از سری‌های Viper و DeathAdder ارائه می‌کنند که بیشتر روی FPS متمرکز شده‌اند. Basilisk مانند Viper و DeathAdder، طیف وسیعی از مدل‌های سیمی و بی‌سیم با قیمت‌های را شامل می‌شوند.

سری Naga برنامه‌ریزی‌پذیرترین دکمه‌ها را دارد و انعطاف‌پذیری‌اش بیشتر از سری ماوس‌های Basilisk دارد. پنل‌های جانبی بسیاری از ماوس‌های این مجموعه به شما امکان می‌دهند تا طرح‌بندی دکمه‌های مختلف را بسته به ترجیحات و بازی‌ در حال انجام آن تغییر دهید. مدل‌های Naga کنترل مورد‌نیاز گیمرهای MOBA یا MMO را برای حمله‌های پیشرفته و PvP فراهم می‌کند. این سری از موس‌های گیمینگ ریزر برای دست‌های متوسط تا بزرگ و کاربران علاقه‌مند به گرفتن کف دست یا پنجه ایدئال است.

بهترین موس های گیمینگ ریزر

در‌ادامه، بهترین ماوس گیمینگ ریزر در بازه‌های قیمتی مختلف را معرفی می‌کنیم. با‌توجه‌به سبک بازی و بودجه خود، گزینه مناسب را از فهرست زیر می‌توانید انتخاب کنید.