نوشته شده توسط گروهی از محققان به رهبری یوریس ویتستاککیهان شناس در دانشگاه کمبریج، انگلستان، کشف غبار کربنی در جابجایی های قرمز 4-7 محدودیت های خاصی را بر روی مدل ها و سناریوهای تولید غبار در کیهان اولیه ایجاد می کند.

یک میلیارد سال پس از بیگ بنگ که طلوع کیهانی نامیده می شود، نقطه حساسی در تاریخ 13.8 میلیارد ساله کیهان است. در آغاز، اتم ها تشکیل شدند. سپس با تشکیل اولین ستارگان، اولین نورها در تاریکی می درخشیدند; اما مدتی طول کشید تا ستارگان عناصر سنگین‌تر از هیدروژن و هلیوم را تولید کنند.

در هسته داغ مرکز ستاره، اتم ها با یکدیگر برخورد می کنند و عناصر سنگین تری در فرآیندی به نام همجوشی هسته ای ستاره ای ایجاد می شوند. اما این عناصر سنگین تر تا پایان مرگ ستاره در آن باقی می مانند و پس از مرگ در فضا پراکنده می شوند. این فرآیند معمولاً زمان زیادی می برد.

ویتستاک و همکارانش از تلسکوپ جیمز وب برای مطالعه گرد و غبار در طلوع کیهانی استفاده کردند، اما در کمال تعجب به کشفی غیرمنتظره دست یافتند. آنها یک نشانه قوی از غبار غنی از کربن را در طیف جذب نوری خود مشاهده کردند که مربوط به کهکشان های اولیه در 800 میلیون سال پس از انفجار بزرگ است.

بر اساس ایده های قبلی، تشکیل ذرات غبار صدها میلیون سال طول می کشد و ویژگی های کهکشان های مورد بحث برای تشکیل غبار بسیار جوان هستند. اما حل این مشکل غیرممکن نیست.