سیستم های هوش مصنوعی در حال حاضر مانند GPT-4 می توانند یادداشت ها و داستان هایی به سبک نویسندگانی مانند مارگارت اتوود بنویسند و هزاران نویسنده اکنون از این مشکل ابراز نارضایتی کرده اند.

در نامه ای که توسط بیش از 8500 نویسنده ای با امضای داستان، غیرداستانی و شعر، مانند شرکت های بزرگ مدل سازی زبان ChatGPT و بارد آنها متهم به استفاده از نوشته های خود بدون اجازه هستند. به گزارش تک کرانچ، در متن آن نامه آمده است:

«این فناوری‌های زبانی داستان‌ها، سبک‌ها و ایده‌های ما را تقلید و بازگو می‌کنند. سیستم‌های هوش مصنوعی از میلیون‌ها کتاب، مقاله و شعر دارای حق چاپ پشتیبانی می‌شوند و می‌توانند درخواست‌های نامحدودی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهند.

نکته بارز توسعه دهندگان سیستم های هوش مصنوعی این است که از آثار ناشران بدون کسب مجوز و مجوز استفاده کرده اند. نویسندگان در نامه خود توضیح می دهند:

هوش مصنوعی مولد با استفاده از نوشته‌های ما در سیستم‌های شما، با پر کردن بازار با کتاب‌ها، داستان‌ها و روزنامه‌نگاری متوسط ​​و ماشین‌محور، به حرفه ما آسیب می‌زند.

درخواست نویسندگان از سازندگان مدل هوش مصنوعی

نویسندگان در این نامه هشدار می‌دهند که به دلیل پیچیدگی‌ها و حواشی موجود در انتشار آثار بزرگ، وضعیت به‌ویژه نویسندگان جدیدتر را تحت تأثیر قرار خواهد داد. آنها از شرکت های مدل سازی هوش مصنوعی خواستند:

  • کسب مجوز برای استفاده از مطالب دارای حق چاپ در برنامه های هوش مصنوعی مولد
  • غرامت منصفانه به نویسندگان برای استفاده مستمر از آثار انسانی در برنامه‌های سازنده هوش مصنوعی
  • پرداخت غرامت به نویسندگان برای استفاده از آثارشان در محصولات هوش مصنوعی

این موضوع در حالی اعلام شد که انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) چند ماه پیش به دلیل نگرانی های خود در مورد هوش مصنوعی اعتصاب کرد و انجمن بازیگران سینما (SAG-AFTRA) نیز این هفته تصمیم گرفت این وظیفه را بر عهده بگیرد.