شیائومی از نسخه‌ی مجهز به دو لنز دوربین امنیتی جدید خود با نام C500 رونمایی کرد. این دوربین با داشتن دو لنز مجزا و کیفیت تصویر بهبودیافته، نظارت جامع بر خانه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

نسخه‌ی دو لنزه‌ی دوربین C500 از دو لنز جداگانه بهره می‌برد: یک لنز ثابت ۴ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۱۰ درجه و یک لنز PTZ (چرخش افقی، عمودی و زوم) ۴ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۵۸ درجه.

ترکیب دو لنز امکان پوشش گسترده‌تر محیط و همچنین بزرگنمایی برای بررسی دقیق مناطق خاص را فراهم می‌کند. لنز PTZ قابلیت چرخش افقی ۳۶۰ درجه و عمودی ۹۳ درجه را ارائه می‌دهد که باعث کاهش نقاط کور می‌شود. با فشار طولانی روی ناحیه‌ی خاصی در فید لنز ثابت، لنز PTZ به‌طور خودکار می‌چرخد و برای دید نزدیک‌تر بزرگنمایی می‌کند.

عملکرد دوربین در نور کم از طریق ترکیبی از حسگر تصویر با حساسیت بالا و ۱۶ LED مادون قرمز ۹۴۰ نانومتری تأمین می‌شود.

دوربین شیائومی C500 از تشخیص دوگانه‌ی هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند که به آن امکان می‌دهد تا بین انسان، حیوانات خانگی و حتی صدای گریه‌ی نوزاد تمایز قائل شود. قابلیت «حصار مجازی» نیز هنگام عبور سوژه‌ها از یک مرز مجازی تعیین‌شده، زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورد.

دوربین C500 با سرویس Mi Home و پلتفرم خانه‌ی هوشمند شیائومی سازگار است و دو صفحه‌نمایش دارد تا بتوان ویدیو هر دوربین را جداگانه مشاهده کرد. کاربر در صورت تمایل می‌تواند هر یک از دوربین‌ها را غیرفعال کند.

دوربین C500 دارای یک تراشه‌ی امنیتی Mijia داخلی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و نشت اطلاعات است.

همچنین تراشه‌ی داخلی Wi-Fi 6 برای تقویت قدرت سیگنال و برد تعبیه شده است. با استفاده از بلندگو و میکروفون، این دوربین امکان ارتباط دوطرفه را نیز فراهم می‌کند. دوربین هوشمند دولنزه‌ی شیائومی C500 با قیمتی حدود ۵۲ دلار به فروش خواهد رفت.