یک ردیاب بلوتوثی جدید برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی توسط موتورولا معرفی شد؛ این دستگاه که موتو تگ (Moto Tag) نام دارد، هنوز مشخص نیست که در چه تاریخی به بازار می‌آید، اما موتورولا گفته است که در ماه‌های آینده در بازارهای منتخب در دسترس خواهد بود. اما این دستگاه چه قابلیت‌هایی دارد؟

به گزارش سایت رسمی موتورولا، Moto Tag روی زیرساخت Find My Device Google اجرا می‌شود، هم برای داده‌های مکان و هم برای محافظت از حریم خصوصی. موتورولا ادعا می‌کند که Moto Tag با یک بار شارژ باتری، با فرض شرایط بهینه، یک سال دوام می‌آورد.

موتورولا خاطرنشان کرد که Moto Tag با «اکثر لوازم جانبی شخص ثالث موجود در بازار» سازگاری دارد. بنابراین اگر از ایرتگ اپل یا یکی از ردیاب‌های بلوتوث مشابه موجود در بازار استفاده می‌کنید، Moto Tag باید با کیس موجود شما کار کند.

درحالی‌که ردیاب‌های بلوتوث مزایای عملی آشکاری دارند – به‌ویژه برای افرادی که به‌دلیل حواس‌پرتی وسایل خود را گم می‌کنند – نگرانی‌های امنیتی مختلفی نیز وجود دارد. این نگرانی‌ها در مورد تعقیب و سرقت گوشی‌های اندرویدی، از زمان عرضه چنین ردیاب‌هایی تشدید شده است؛ اگرچه اپل و گوگل اخیراً تلاش مشترکی را برای کمک به مبارزه با این مشکل انجام داده‌اند.

قیمت موتو تگ موتورولا

ردیاب موتو تگ حدود 29 دلار قیمت دارد و علاوه‌بر بلوتوث، از فناوری باند فوق‌پهن (UWB) نیز پشتیبانی می‌کند، به این معنی که اگر گوشی شما به تراشه UWB مجهز باشد – مانند گلکسی S24 اولترا – می‌توانید مکان دقیق این دستگاه را ردیابی کنید. دقیقاً همانطور که با ایرتگ می‌توانید.

موتو تگ دارای گواهی IP67 است، بنابراین در برابر آب باید جان سالم به در ببرد. این ردیاب توسط یک باتری سکه‌ای CR2032 تغذیه می‌شود و قبل از نیاز به باتری جدید باید یک سال کامل دوام بیاورد. در صورتی که به هر دلیلی نتوانستید گوشی خود را پیدا کنید، با فشاردادن دکمه‌ای که روی Moto Tag وجود دارد، گوشی شما زنگ می‌زند تا بتوانید آن را پیدا کنید. این دکمه چندمنظوره همچنین می‌تواند به عنوان یک شاتر از راه دور برای دوربین گوشی موتورولا شما استفاده شود.