ریست کردن ماشین لباسشویی چه مشکلی را برطرف می‌کند؟

نوسانات برقی، یکنواخت نبودن وزن بار داخل مخزن شست‌وشو و قطع شدن برق همگی باعث ایجاد خطا در لباسشویی می‌شوند و معمولاً مشکلات ناشی از این مسائل با ریست کردن برطرف خواهند شد. برای مثال اگر در وسط یک چرخه شست‌وشو برق قطع و بعد از چند دقیقه وصل شود احتمالاً برنامه ادامه پیدا نمی‌کند و دستگاه باید ریست شود.

برخی از ماشین لباسشویی‌های جدید دارای قابلیتی هستند که بعد از متصل شدن برق دستگاه به ادامه کار خود می‌پردازند، اما اگر ماشین لباسشویی شما این قابلیت را ندارد ریست کردن می‌تواند مشکلات مربوطه را حل کند.

اگر ریست کردن مشکل را حل نکرد با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا به عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی بپردازد. همان‌طور که قبلاً گفته شد نحوه‌ی ریست کردن ماشین‌های لباسشویی با همدیگر تفاوت دارد. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه انواع ماشین لباسشویی را ریست کنید و مشکل به‌وجود آمده را حل کنید. با دانستن معنی کلمات روی ماشین لباسشویی می‌توانید به راحتی به کم و کیف لباسشویی خود آشنا شوید.

چگونه ماشین لباسشویی را ریست کنیم؟

ریست کردن بعضی از ماشین‌های لباسشویی تنها با فشردن دکمه و روش‌های دستی انجام می‌شود. اگر ماشین لباسشویی شما دکمه ریست ندارد باید به روش دستی آن را ریست کنید، یعنی فقط دستگاه را از برق بکشید و بعد از مدتی مجدداً آن‌ را متصل کنید.

در دفترچه راهنمای لباسشویی شما نوشته شده است که چه مدت باید صبر کنید تا دستگاه ریست شود. این مدت زمان در ماشین لباسشویی‌های مختلف بین ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه متغیر است.

در زمان ریست کردن ماشین لباسشویی دقت کنید که دستگیره کنترل یا ولوم دستگاه روی حالت final spin قرار نگرفته باشد. در‌صورتی‌که لباسشویی شما دارای دکمه‌هایی برای تنظیم و انتخاب برنامه است دقت کنید که دستگاه روی هر‌حالتی به غیر از حالت spin تنظیم شده باشد. همچنین با دانستن اینکه چگونه زمان ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم می‌توانید تا حد زیادی به چنین نکاتی آگاه شوید.

بعد از این‌که مطمئن شدید شیر آب باز است و لباسشویی می‌تواند کار کند، اکنون بعد از ۳۰ الی ۶۰ ثانیه لباسشویی را مجدداً به برق وصل کنید و دکمه شروع به کار را فشار دهید تا مطمئن شوید دستگاه خوب کار می‌کند و کد خطا از بین رفته است.

نکته: در بعضی از ماشین‌های لباسشویی بعد از متصل کردن دستگاه به برق لازم است که درب آن ۶ بار باز و بسته شود تا موتور ریست شود.