با تصمیم جدید اپل برای مجازکردن شبیه‌سازهای بازی در اپ‌ استور، شاهد انتشار چند شبیه‌ساز محبوب ازجمله Delta برای گوشی آیفون و آیپد بوده‌ایم. اکنون جدیدترین شبیه‌ساز با نام RetroArch دردسترس کاربران iOS قرار گرفته است که امکان تجربه‌ی بازی‌های طیف گسترده‌ای از کنسول‌های قدیمی را فراهم می‌کند.

شبیه‌ساز RetroArch از نسخه‌های مختلف سیستم‌های آتاری و کمودور، در کنار برخی مدل‌های قدیمی کنسول بازی نینتندو ازجمله نینتندو DS، گیم‌بوی، NES ،SNES و حتی Virtual Boy پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر این، کنسول‌های سگا و سونی و سیستم‌های NEC PC Engine و Neo Geo Pocket در فهرست بلند بالای RetroArch قرار دارند.

به‌نوشته‌ی مک‌رومرز، شبیه‌ساز قدرتمند RetroArch به‌صورت رایگان، بدون تبلیغات و متن‌باز دردسترس است. این شبیه‌ساز از قابلیت‌های متنوعی مثل ذخیره‌ی بازی در هر نقطه، تقلب، شخصی‌سازی رابط کاربری، جلوزدن و عقب‌بردن سریع بازی، ترجمه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی و RetroAchievements برای ثبت آنلاین امتیازات و ایجاد حس رقابت بیشتر، پشتیبانی می‌کند.

شهرت RetroArch قبلاً به‌واسطه‌ی انتشار این شبیه‌ساز برای کامپیوترهای شخصی و مک به گوش بسیاری گیمرها رسیده بود، اما با تغییر قوانین اپ‌ استور، اکنون کاربران آیفون و آیپد نیز می‌توانند از این اپلیکیشن قدرتمند لذت ببرند.

RetroArch به اولین شبیه‌ساز کنسولی تبدیل شده است با اپل TV سازگاری دارد و امکان تجربه‌ی بازی‌های کلاسیک را روی نمایشگر بزرگ‌تر فراهم می‌کند.