فریدمن استدلال می کند که چیزی که مسابقه هوش مصنوعی را متفاوت می کند این است که شرکت کنندگان Fanvue محصولات سازندگان آنها هستند. او می‌گوید: «آن‌ها از تمام این کلیشه‌هایی که ما درباره «زن زیبا» داریم، استفاده می‌کنند، و افرادی که تمایل به استفاده از هوش مصنوعی دارند ممکن است تصور متفاوتی از اینکه یک زن جذاب می‌تواند چیست داشته باشند. او ممکن است موهای صورتی داشته باشد، اما همچنان در زیبایی سنتی است، با اندامی لاغر یا خال های کم روی صورتش.

خالقان مدل هوش مصنوعی آیتانا لوپز (در بالا) به عنوان داور مسابقه زیبایی World AI Creator Awards خدمت می کنند.

با حسن نیت از مزرعه ایده

برای ثبت، مسابقه Fanvue، مانند مسابقات زیبایی، برنده ای را بر اساس چیزی بیش از ظاهر ایجاد می کند. با این حال، برخلاف برخی از آن رقابت‌ها، جوایز خالق هوش مصنوعی جهانی به چیزهایی مانند «تأثیر رسانه‌های اجتماعی» و چگونگی استفاده سازندگان از دستورات برای ایجاد شرکت‌کنندگانشان توجه می‌کند. برندگان اواخر این ماه اعلام خواهند شد.

Berat Gungor، یکی از خالقان Seren Ay، می‌گوید که «در هوش مصنوعی نمی‌توان چهره‌ای زشت خلق کرد»، اگرچه او مراقب است که توجه داشته باشد که هیچ چهره انسانی واقعاً زشت نیست. در حالی که برای افراد تازه کار تولید تصویر به اندازه کافی آسان است که با ویژگی‌های تار و دست‌های عجیب و غریب به پایان برسند، گونگور می‌گوید که تیم باتجربه او توانسته است یک مجموعه اولیه از 300 زن زیبا را در Stable Diffusion ایجاد کند و در نهایت چهره سرن آی را از میان جمعیت انتخاب کند. “او شبیه یک شخص واقعی به نظر می رسید.”

مجموعه Fanvue از فینالیست‌های لاغر، زیبا و عمدتاً با پوست روشن، آنچه را که واشنگتن پست هنگام سفارش DALL-E، Midjourney و Stable Diffusion برای خلق زنان زیبا دریافت کرد، منعکس می‌کند. پست هفته گذشته با بیان اینکه این برنامه‌ها تمایل دارند کاربران را به سمت دید محدود و شگفت‌انگیزی از جذابیت هدایت کنند، در هزاران تصویری که تولید می‌کند، تقریباً همه نازک، با پوست روشن تا متوسط ​​و جوان هستند. (تنها دو درصد از تصاویر “زن زیبا” علائم قابل مشاهده پیری را نشان می دهند.)

این تصاویر به نوعی منعکس کننده حوضچه ای است که از آن ترسیم می کنند. ساندینی آگاروال، رئیس هوش مصنوعی اوپن‌آی، به پست گفت: «چگونه مردم در رسانه‌ها، هنر، صنعت سرگرمی نشان داده می‌شوند – پویایی‌های موجود در آنجا به نوعی به هوش مصنوعی می‌خورند».

اما اگر در بازار انبوه تصاویر زنان لاغر و زیبا، تصاویری از زنان لاغر و زیبا ایجاد شده توسط هوش مصنوعی به دست می‌آید، که سپس به تأثیرگذارهای لاغر و زیبا با هوش مصنوعی تبدیل می‌شوند و عکس‌هایی خلق می‌کنند که به سادگی به جریان رسانه‌ای جمعی بازخورد می‌کنند، این مار نیست. فقط میخواد دم خودش رو بخوره؟ و این برای آن دسته از ما که به طور سنتی زیبا نیستیم، که تناسب سینه-کمر-ران آنها با استانداردهای آنلاین باربی مطابقت ندارد، یا به سادگی نمی توانیم از عهده نگهداری موهای کاملاً فر شده برآییم، چه معنایی دارد؟