سیستم قفل در ماشین لباسشویی

یکی از دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی معیوب‌شدن سیستم قفل در دستگاه است که درصورت نیاز، باید تعمیر یا تعویض شود. سیستم یادشده شامل تمام اجزای اطراف قفل است و عملکرد آن نقش بسزایی در قفل‌شدن درِ دستگاه ایفا می‌کند. وجود هرگونه ایراد در این سیستم منجربه نچرخیدن دیگ لباسشویی می‌شود.

چفت در ماشین لباسشویی

گاهی اوقات، علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ناشی از خرابی چفت در مکانیکی یا الکترونیکی است که باید عیب‌یابی و نهایتاً تعمیر شود. کاربرد چفت و قفل دستگاه تا حدودی یکسان است و تا وقتی چفت در به‌درستی بسته نشود، دیگ دستگاه شروع به چرخیدن نخواهد کرد.

برد کنترلی موتور ماشین لباسشویی

برد کنترلی وظیفه‌ی تأمین نیروی موتور را برعهده دارد و در‌صورتی‌که دچار نقص و ایراد فنی شود، دیگ ماشین لباسشویی نمی‌چرخد. برای عیب‌یابی و تعمیر برد ماشین لباسشویی، بهتر است از تکنسین‌های ماهر کمک بگیرید.

خرابی کلاچ ماشین لباسشویی

کلاچ ماشین لباسشویی وظیفه‌ی اتصال موتور انتقال نیرو به گردونه چرخش را دارد. اگر کلاچ دستگاه آسیب دیده باشد، در عملکرد دستگاه مشکل به‌وجود می‌آید و دیگ در حالت عادی نمی‌چرخد.

کیت باند کلاچ ماشین لباسشویی

معیوب‌بودن کیت باند کلاچ هم می‌تواند یکی از عوامل نچرخیدن دیگ دستگاه باشد. این کیت از قسمت‌های مهم کلاچ است و باعث سرعت‌بخشیدن به گردونه‌ی چرخش می‌شود. وجود هرگونه مشکل در این کیت به اختلال در چرخش استاندارد دیگ منجر خواهد شد.