BMW نسل جدید سدان اسپرت M5 را معرفی کرد. M5 جدید از پیشرانه های هیبریدی پلاگین کراس اوور XM استفاده می کند. 4.4 لیتری توئین توربو V8 با موتور الکتریکی، متصل به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک.

موتور بنزینی 570 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که همراه با موتور الکتریکی با 197 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور، مجموع خروجی M5 جدید را به 727 اسب بخار و 1000 نیوتن متر گشتاور می رساند.

بی ام و

M5 جدید از یک بسته باتری کوچک 14.8 کیلووات ساعتی استفاده می کند که در حالت تمام الکتریکی خودرو مسافت 40 کیلومتری را فراهم می کند.

به لطف قدرت بیشتر، M5 جدید می تواند در 3.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. وزن سدان جدید BMW به 2445 کیلوگرم می رسد در حالی که وزن نسل قبلی 1970 کیلوگرم بود. بنابراین ما با قدرتمندترین و در عین حال سنگین ترین M5 تاریخ روبرو هستیم.

حداکثر سرعت خودرو به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است، اما در هنگام سفارش بسته ویژه می توان این عدد را تا 305 کیلومتر در ساعت افزایش داد.

برای M5 جدید، حالت های رانندگی Comfort، Sport، Sport Plus، Dynamic و Dynamic Plus در نظر گرفته شده است. در حالت Comfort، موتور بنزینی به طور معمول خاموش می شود و سیستم تعلیق برای افزایش راحتی سواری روی نرم ترین حالت خود تنظیم می شود.

بی ام و

در حالت Dynamic تمام نیروی محرکه به چرخ های عقب منتقل می شود و امکان خاموش شدن سیستم کنترل پایداری وجود دارد. علاوه بر این، M5 جدید دارای تنظیمات جداگانه برای سیستم تعلیق، ترمز، فرمان، گیربکس و سیستم چهارچرخ محرک xDrive است.

بی ام و می گوید دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی خودرو می تواند نیرو را بسته به شرایط بین سمت راست یا چپ خودرو برای تعادل بهتر در پیچ ها توزیع کند.

بی ام و

سدان قدرتمند BMW از دیسک های ترمز 16.1 اینچی با کالیپرهای 6 پیستونی در جلو و دیسک های 15.7 اینچی با کالیپرهای تک پیستونی در عقب استفاده می کند که پشت چرخ های 20 اینچی در جلو و چرخ های 21 اینچی در عقب قرار می گیرند. . پشت. ترمزهای کربن سرامیکی قابل سفارش هستند که 25 کیلوگرم سبک تر هستند و اندازه دیسک های جلو را تا 16.5 اینچ افزایش می دهند.

برای افزایش استحکام خودرو، سیستم تعلیق، کف خودرو و اتصالات اجزای مختلف شاسی تقویت شده است. سیستم تعلیق تطبیقی ​​بی ام و به صورت استاندارد در این خودرو نصب شده است که دارای دمپرهای کنترل شده الکترونیکی است و راننده می تواند آنها را مطابق با نیاز خود تنظیم کند.

M5 جدید از سیستم عامل iDrive 8.5 بی ام و استفاده می کند که با گرافیک ویژه خودروهای M مزین شده است. نمایشگر هدآپ خودرو می تواند در صورت توقف، ویدیو پخش کند. نسل جدید M5 از گلگیرهای عریض تر، چهار لوله اگزوز در عقب و یک اسپویلر کوچک در لبه صندوق استفاده می کند.

تولید بی ام و M5 جدید از ماه جولای آغاز خواهد شد. قیمت خودروی مذکور از 120675 دلار شروع می شود.