موتورولا در نظر دارد هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند خود را معرفی و عرضه کند. در این بین باید به موتورولا Razr 50 Ultra اشاره کرد که بزودی از راه می رسد.

درست مانند مدل قبلی Moto Razr 40 Ultra، جانشین آن نیز دارای صفحه نمایش داخلی POLED منعطف 6.9 اینچی با وضوح 2640 در 1080پیکسل و صفحه نمایش پوششی 3.6 اینچی است.

برخلاف صفحه نمایش، چیپست از اسنپدراگون 8+ نسل 1 به اسنپدراگون 8s نسل 3 تازه معرفی شده ارتقا یافته است. طبق اطلاعات فاش شده، رم 12 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی در این مدل تعبیه شد. برای کسانی که آشنایی ندارند، Moto Edge Edge 50 Ultra و iQOO Z9 Turbo اخیراً از این چیپست استفاده می کنند. یک هسته Cortex-X4 با فرکانس 3 گیگاهرتز، 4 هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 3 هسته Cortex-A520 کم مصرف را مجهز می کند.

یکی دیگر از ارتقاء بزرگ، سیستم دوربین عقب این گوشی است. سنسورهای 12 و 13 مگاپیکسلی با سنسورهای 50 مگاپیکسلی جایگزین شدند. طبق گزارش ها، لنز با زاویه فوق عریض نیز با یک تله فوتو 2 برابر جایگزین شده است. با این حال، سلفی 32 مگاپیکسلی مانند قبل باقی می ماند. این گوشی همچنین دارای یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی کمی بزرگتر در مقایسه با ظرفیت 3800 میلی آمپر ساعتی نسل قبلی خود است. از شارژ سیمی و بی سیم پشتیبانی می کند.

پوشش ضد آب نیز با استاندارد IPX8 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب جایگزین شده است. IPX8 به این معنی بوده که دستگاه می تواند تا عمق 1.5 متری آب شیرین غوطه ور شود. با این حال، از گرد و غبار محافظت نمی شود. این گوشی همچنین از eSIM پشتیبانی خواهد کرد. این گوشی اولین تلفن تاشو این شرکت خواهد بود که دارای رابط کاربری Hello UI است، یک پوسته سفارشی مبتنی بر اندروید 14. Razr+ 2023 (نوع 8 گیگابایتی + 256 گیگابایتی) با برچسب قیمت 999 دلار به بازار عرضه شد. به نظر می رسد که برچسب قیمت ثابت بماند.

موتورولا Razr 50 Ultra در نزدیکی

Razr+ 2024 در سه رنگ آبی نیمه شب، سبز بهاری و صورتی تند در دسترس خواهد بود. در ایالات متحده با قیمت 999 دلار برای نسخه 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس خواهد بود. می توانید انتظار داشته باشید که این گوشی در ماه ژوئن به بازار عرضه شود.

در دیگر خبرها موتورولا هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند خود را در قالب میان رده و پرچمدار معرفی می کند. برای سال 2024 هم همین روند را ادامه خواهد داد و اکنون فهرست گوشی های دریافت کننده اندروید 15 آن مشخص شد.

برخلاف دو نسخه قبلی سیستم عامل، اندروید 13 و اندروید 14، اندروید 15 که هنوز منتشر نشده، یک ارتقاء هیجان انگیز خواهد بود. بیلدهای اولیه بسیاری از ویژگی‌های هیجان‌انگیز این سیستم‌عامل را نشان داده‌اند که در قسمت بعدی این پست به شما خواهیم گفت. در حال حاضر، بیایید ببینیم کدام دستگاه‌های موتورولا واجد شرایط به‌روزرسانی اندروید بعدی هستند.

اندروید 15 در حال حاضر مرحله بتا را می گذراند که باید تا ژوئن 2024 ادامه داشته باشد. در این مرحله گوگل ویژگی های جدید را آزمایش کرده و باگ ها و مشکلات موجود را برطرف می کند. پس از پایان مرحله بتا، سیستم عامل جدید برای اصلاحات و رفع اشکال وارد فاز پایداری پلت فرم می شود تا برای انتشار نهایی آماده شود.

سال گذشته، گوگل اندروید 14 را در ماه اکتبر در کنار سری پیکسل 8 منتشر کرد. صنعت فناوری در مورد اندروید 15 نیز همین انتظار را دارد. بنابراین، اندروید 15 ممکن است در ماه اکتبر عرضه شود. تقریباً در همان زمان، گوگل همچنین از سری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار بعدی خود پیکسل 9 (Pixel 9) رونمایی خواهد کرد. اینها می‌توانند اولین گوشی‌هایی باشند که با اندروید 15 عرضه می‌شوند.

موتورولا سابقه عرضه نرم افزار خوبی ندارد. این برند در اوایل سال جاری زمانی که برندهای دیگری مانند سامسونگ و وان پلاس آن را برای ده‌ها گوشی خود منتشر کرده بودند، به‌روزرسانی پایدار اندروید 14 را عرضه کرد. امیدواریم که موتورولا این بار با اندروید 15 بهتر عمل کند، اما به احتمال زیاد، ما انتظار نداریم که عرضه پایدار به زودی پس از انتشار اندروید 15 آغاز شود، حداقل تا دسامبر.

منبع

به این پست امتیاز بدید