OpenAI نسخه ویژه ChatGPT را معرفی کرده است که به طور ویژه برای دانش آموزان، دانشگاهیان و مربیان طراحی شده است. طبق بیانیه رسمی OpenAI، مدل ChatGPT Edu AI برای مدارس و دانشگاه هایی طراحی شده است که می خواهند هوش مصنوعی را به طور گسترده در دسترس دانش آموزان و جوامع دانشگاهی قرار دهند.

ChatGPT Edu به آخرین مدل زبان OpenAI که اخیراً معرفی شده است (یعنی GPT4-o) دسترسی دارد. OpenAI ادعا می کند که این مدل در تفسیر متن، کدنویسی و ریاضیات، تجزیه و تحلیل داده ها و دسترسی به وب بسیار بهتر از مدل های قبلی خود عمل می کند.

محدودیت ارسال پیام ChatGPT Edu کمتر از نسخه رایگان ChatGPT است و کاربران دانشگاه می توانند بیشتر از این چت بات استفاده کنند. این مدل هوش مصنوعی به دانشگاه ها اجازه می دهد تا یک نسخه سفارشی از ChatGPT را بر اساس داده های خود ایجاد کنند.

OpenAI ادعا می کند که هیچ یک از مکالمات و داده های کاربر در ChatGPT Edu برای آموزش مدل های زبان آن استفاده نمی شود.

با معرفی ChatGPT در اواخر سال 2022، نگرانی هایی در مورد سوء استفاده از این مدل هوش مصنوعی در محیط های آموزشی وجود داشت. با این حال، دانشگاه ها به طور فزاینده ای از هوش مصنوعی مولد برای آموزش و تحقیق استفاده می کنند.

OpenAI اعلام می کند که دلیل توسعه ChatGPT Edu مشاهده استفاده گسترده از ChatGPT Enterprise در برخی از دانشگاه های ایالات متحده است. دانشجویان دانشگاه آریزونا و وارتون از ChatGPT برای تکالیف و سایر فعالیت های آموزشی استفاده می کنند.