با معرفی خودروی الکتریکی جمع و جور EV3، کیا تمایل روزافزون خودروسازان جهانی به استفاده از هوش مصنوعی در محصولات خود را نشان می دهد.

کیا می گوید EV3 به یک دستیار صوتی جدید که بر اساس ChatGPT توسعه یافته مجهز خواهد شد. عرضه اولیه کیا EV3 و دستیار هوش مصنوعی آن ابتدا در ژوئیه 2024 در کره جنوبی انجام می شود و در نیمه دوم سال به اروپا می رسد.

به گفته TechCrunch، دستیار صوتی Kia EV3 AI تنها محصول OpenAI نیست، این خودروساز نیز در توسعه آن نقش داشته است.

پابلو مارتینزمدیر طراحی تجربه مشتری در کیا، می‌گوید در حالی که دستیار صوتی EV3 از ChatGPT استفاده می‌کند، این شرکت به شدت مدل هوش مصنوعی مذکور را اصلاح و سفارشی‌سازی کرده است. مارتینز در جای دیگری از توضیحات خود گفت این تغییرات به مشتریان این امکان را می دهد که سفرهای خود را برنامه ریزی کنند، ماشین را کنترل کنند و از طریق دستیار جدید کیا به سرگرمی هایی مانند موسیقی یا بازی دسترسی داشته باشند.

ارائه دستیار صوتی در خودرو موضوع جدیدی نیست، اما رانندگان یا نیازی به تعامل با آن ها نمی بینند یا از دستیار خودروی خود بسیار کم استفاده می کنند. خودروسازانی مانند بی ام و، کیا، مرسدس بنز و فولکس واگن بر این باورند که هوش مصنوعی دستیارهای صوتی را بسیار قدرتمندتر می کند و به آنها اجازه می دهد تا با رانندگان و مسافران به روشی طبیعی و محاوره ای تعامل داشته باشند.

دستیار صوتی کیا که با نام دستیار کیا شناخته می شود، اولین بار در ماه آوریل در K4 این شرکت معرفی شد. کیا EV3 اولین خودروی تمام الکتریکی در سبد محصولات این خودروساز محسوب می شود که از دستیار صوتی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می برد.