‏شرکت صنعتی آما، مالک مجموعه‌ 18 هزار متری که کارخانه نوآوری آزادی در آن مستقر است، اعلام کرد مزایده این ملک، هیچ خریدار و شرکت کننده‌ای نداشته است.

شرکت آما 24 مهر ماه خبر از مزایده ملک کارخانه نوآوری در کدال داد. حال با پایان زمان برگزاری مزایده، این شرکت اعلام کرد که هیچکس برای خرید این ملک پیش قدم نشده است و این مزایده بدون نتیجه به پایان رسیده است:

«با عنایت به آگهی مزایده فروش عرصه و عیان و تأسیسات کارخانه آما یک در تاریخ 1402/07/23 و اتمام مهلت ارائه پاکات پیشنهادی تا تاریخ 1402/08/15 به استحضار می‌رساند، هیچ پاکت پیشنهاد قیمتی دریافت نگردید و مزایده فوق بدون نتیجه به پایان رسید.»

اعلام خبر مزایده ملک کارخانه نوآوری آزادی با واکنش‌های بسیاری همراه شده بود. برخی نیز از ورود معاونت علمی ریاست جمهوری برای حل این مشکل خبر داده بودند. به نظر می‌رسد همین امر موجب شده تا آنهایی هم که قصد خرید این ملک را داشتند، با دیده تردید نسبت به تصمیم خود بنگرند و فعلاً برای خرید این ملک پیش قدم نشوند.

البته همچنان آینده کارخانه نوآوری آزادی مشخص نیست. هفته گذشته شرکت هم‌آوا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت آما مهلت سی روزه برای تخلیه این مرکز را به مستاجران آن داده است. بر اساس این فرجه کارخانه باید در تاریخ 8 آذر ماه 1402 به صورت کامل تخلیه شود.

از سوی دیگر «مهدی عظیمیان» مدیر کارخانه نوآوری آزادی در واکنش به بیانیه منتشر‌شده، آن را تکذیب کرده و گفت: «خیر،تخلیه نمی‌شود و ما برای ادامه حیات کارخانه با مالک درحال رایزنی هستیم.»

به گفته وی موضوع تمدید قرارداد کارخانه نوآوری و ادامه حیاتش از سوی پارک پردیس و معاونت علمی ریاست‌جمهوری دنبال می‌شود و به جای خوبی هم رسیده است: «اگر دوستان این بیانیه و حواشی را رقم نمی‌زدند، تا یکی‌دو هفته آینده خبر خوشی را به اکوسیستم علم و فناوری اعلام می‌کردیم.»