محققان بر این باورند که ماهیچه‌های چشم سگ‌های وحشی آفریقایی برای هماهنگی و ارتباط در حین شکار در دشت‌های باز ساخته شده است. سگ‌های وحشی آفریقایی مانند گرگ‌ها و پسرعموهای اهلی‌شده‌شان بسیار اجتماعی هستند و در گروه‌های حدوداً 5 تا 9 نفره زندگی می‌کنند. چهره بسیار رسا این سگ ها ممکن است به آنها اجازه دهد تا سیگنال های بصری را بی صدا در مراتع منتقل کنند.

راز آدام هارتستونمورفولوژیست مقایسه ای در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، می گوید که مطالعه جدید تأیید می کند که سگ های وحشی بسیار اجتماعی هستند و بسیاری از این نشانه های اجتماعی احتمالاً با نشانه های بصری مرتبط هستند.

ادامه مطلب

اگرچه آنها در گروه‌های اجتماعی نزدیک به هم زندگی می‌کنند، ماهیچه‌های صورت گرگ‌ها احتمالاً به اندازه ماهیچه‌های سگ‌های اهلی و سگ‌های وحشی آفریقایی تکامل نیافته‌اند، زیرا آنها کمتر از سایر سگ‌ها به ارتباطات بصری متکی هستند.

عضلات صورت گرگ ها احتمالاً به اندازه سگ های اهلی و سگ های وحشی آفریقایی قوی نیستند.

گرگ ها در مکان های مختلفی از جمله جنگل های انبوه و کوه ها شکار می کنند. هنگام تعقیب طعمه، صخره ها یا درختان دید شکارچی را مسدود می کنند. با توجه به Hearthstone Secrets، گرگ ها ممکن است تکامل یافته باشند تا از صداهای پیچیده تر یا نشانه های بویایی به جای نشانه های بصری برای هماهنگی استفاده کنند.

در آینده، اسمیت و تیم او امیدوارند که آناتومی صورت سایر گونه‌های سگ وحشی مانند روباه، گرگ آسیایی و سگ‌های وحشی آسیایی را مطالعه کنند تا ببینند «ماهیچه‌های چشم سگ» در صورت آنها چقدر توسعه یافته است. مطالعه این موضوع به محققان ایده بهتری درباره نحوه ارتباط و شکار این گونه‌ها می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا تعیین کنند که آیا این ویژگی در گونه‌هایی که هم اجتماعی هستند و هم از جهت‌گیری بصری استفاده می‌کنند وجود دارد یا خیر.

با توجه به Hearthstone Mystery، مطالعه جدید نشان می دهد که چگونه فشار تکاملی برای تأکید یا عدم تأکید بر ویژگی های مختلف در یک گونه عمل می کند. او می گوید: «اینطور نیست که این ماهیچه ها وجود داشته باشند یا آنجا نباشند. این مثال بسیار زیبا نشان می دهد که چگونه همه گونه های پستانداران دارای ساختارهای اولیه مشابه هستند.

نتایج این مطالعه در مجله Anatomical Record منتشر شد.