بلومبرگ در گزارش جدیدی به تشریح این مسئله پرداخته است که بسیاری از قابلیت‌های جدید iOS 18 و هوش مصنوعی اپل موسوم به Apple Intelligence احتمالاً برای زمان عرضه آیفون 16 آماده نمی‌شوند و در عوض در اواخر سال 2024 یا در اوایل سال 2025 در دسترس قرار می‌گیرند.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در یادداشت جدیدی می‌گوید بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل به‌موقع برای عرضه آیفون 16 آماده نخواهند بود، چرا که برای نصب بر روی گوشی‌ها باید تا اواسط ماه اوت حاضر شده باشند. بخشی از تغییرات iOS 18 که احتمالاً به بعد از عرضه آیفون 16 موکول می‌شوند، و احتمالاً تا اواخر 2024 به دست کاربران می‌رسند، عبارت‌اند از:

  • بخشی از تغییرات جدید اپلیکیشن Mail ازجمله طراحی جدیدی که اجازه گروه‌بندی ایمیل‌ها را می‌دهد.
  • ابزار جدید Swift Assist برای Xcode که از مدل‌های هوش مصنوعی برای کمک به برنامه‌نویسی بهره می‌برد.

بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل در 2025 عرضه می‌شوند

بخشی از قابلیت‌های نسخه جدید سیری نیز احتمالاً تا سال 2025 در دسترس قرار نخواهند گرفت:

  • کشف چیزهای مختلف بر روی دستگاه با توجه به زمینه محتوا.
  • شاخص‌گذاری معنایی که به سیری کمک می‌کند محتواها و داده‌های شخصی روی دستگاه را بهتر متوجه شود.
  • کنترل دقیق دستگاه و اپلیکیشن‌ها.
  • آگاهی از محتویات روی صفحه که به سیری کمک می‌کند تا از فعالیت‌های لحظه‌ای شما آگاه شود و نسبت به آن‌ها اقدامات مختلفی را انجام دهد.

افزون‌براین، پشتیبانی از زبان‌هایی غیر از انگلیسی آمریکایی احتمالاً تا سال 2025 در دسترس قرار نخواهد گرفت و مارک گرمن باور دارد که سال‌ها طول خواهد کشید تا بسیاری از زبان‌ها تحت پوشش این سیستم قرار بگیرند.

با وجود اینکه بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس و iOS 18 در زمان عرضه آیفون 16 یا موعد مقرر عرضه نمی‌شوند، اما این تأخیر می‌تواند به اپل کمک کند تا از اشتباهات سایر شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی اجتناب کند و این قابلیت‌ها را در حالت ناآماده در دسترس قرار ندهد.