روند بهینه سازی پردازنده های Snapdragon 8 Gen 3 و Dimensity 9300 همچنان ادامه دارد و شایعات جدید حاکی از آن است که نمونه های اولیه این دو تراشه پرچمدار بهبود قابل توجهی را برای نسل ها تجربه کرده اند.

فاش کننده ای که در مورد پردازنده های پرچمدار جدید صحبت می کند، مقادیر دقیق بنچمارک را فاش نکرد، اما گفت که اسنپدراگون 8 نسل 3 و دیمنسیتی 9300 پردازنده های قدرتمندتری نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 2 و دیمنسیتی 9200 هستند. به احتمال زیاد پرچمدار جدید کوالکام رونمایی خواهد شد. پس از پرچمدار مدیاتک.

برخی از افشاگران می گویند که کوالکام در حال ساخت دو مدل مختلف اسنپدراگون 8 نسل 3 است که تفاوت دقیق بین آنها را نمی دانیم. این سیستم روی تراشه احتمالا از یک هسته Cortex-X4 در پردازنده به همراه پنج هسته میان رده و دو هسته کم مصرف استفاده خواهد کرد. ما هرگز چنین قرارگیری عجیبی را در پردازنده های موبایل ندیده بودیم.

به گفته Wccftech، پردازنده Dimensity 9300 احتمالا قدرتمندتر خواهد بود زیرا شایعه شده است که تراشه از چهار هسته Cortex-X4 استفاده می کند. منبع چینی می گوید که Cortex-X4 در حال حاضر تعدادی مشکلات دارد، اما این مشکلات احتمالاً در زمان تولید برطرف خواهند شد.

هسته‌های Cortex-X ARM قدرت پردازش زیادی دارند، اما در هر نسلی با مشکل گرمای بیش از حد روبرو هستند. در نتیجه گرمای بیش از حد، عملکرد هسته کاهش می یابد. ARM احتمالاً به لطف لیتوگرافی TSMC می تواند بر مشکلات Cortex-X4 غلبه کند.