بر اساس ایمیلی که توسط Android Authority فاش شده است، Google سرویس VPN را برای طرح پریمیوم Google One تنها کمتر از چهار سال پس از راه‌اندازی آن در سال 2020 خاموش می‌کند. در این ایمیل به تاریخ دقیق خاموش شدن سرویس Google One VPN اشاره نشده است. .

اشتراک Google One VPN از 1.99 دلار شروع می شود و برای سیستم عامل های macOS، iOS، Android و Windows در دسترس است. غول جستجوی اینترنتی اعلام کرد که این سرویس را قبل از پایان سال 2024 به دلیل “عدم استفاده از افرادی که از آن استفاده می کنند” تعطیل خواهد کرد.

سرویس VPN مورد نظر یکی از سه سرویس VPN گوگل است. کاربران همچنان می توانند از طریق سرویس Google Fi یا با استفاده از تلفن Google Pixel 7 یا جدیدتر به سرویس Google VPN دسترسی داشته باشند.

بخش VPN سرویس Google One به گورستان بدنام Google می پیوندد، زیرا سرویس اشتراک ترکیبی Google به مرز 100 میلیون کاربر رسیده و رکورد جدیدی را ثبت می کند. گوگل در ایمیل خود دلیل توقف سرویس گوگل وان وی پی ان را تمرکز بر روی ویژگی های درخواستی برای تمرکز بر ادغام هر چه بیشتر هوش مصنوعی Jumnai در سرویس اشتراک گوگل وان عنوان کرده است.