علاوه بر این زمانی که پیام خود را دیکته می‌کنید، می‌توانید پیام‌ها را دو برابر سریع‌تر بنویسید و تاخیر معمولی که بین صحبت کردن شما و پردازش آنچه گفتید وجود داشت، از بین خواهد رفت.

Google Assistant همچنین تجربه‌ی تماس تلفنی شما را با Pixel Call Assist بهینه می‌کند، قابلیتی که به نوعی توان پاسخ دادن به تماس‌های شما را دارد و می‌توانید به عنوان منشی روی آن حساب کنید.

از طریق Pixel Call Assist، ابتدا تماس‌های تلفنی بررسی می‌شوند و Google Assistant می‌تواند به صحبت‌های فردی که در حال صحبت است گوش دهد و با استفاده از اطلاعات دریافتی، پیشنهاداتی را با پاسخ‌های خودکار به شما ارائه دهد. سپس، وقتی پاسخی را انتخاب می‌کنید، دستیار گوگل از صدایی طبیعی و واقعی برای صحبت با تماس‌گیرنده استفاده می‌کند.

به عنوان مثال، اگر مطب پزشک شما برای تایید قرار ملاقات تماس بگیرد، دستیار صوتی ممکن است گزینه‌ای ایجاد کند که اگر آن را انتخاب کنید، بدون نیاز به پاسخ‌گویی به تماس، بگوید «بله، من آن‌جا خواهم بود».

Google Assistant همچنین برای شناسایی و فیلتر کردن تماس‌های هرزنامه (Spam) بهینه‌سازی شده و به شما اطلاع می‌دهد که از جواب دادن برخی تماس‌ها خودداری کنید.

در نهایت، برای کمک به شما در مرور اینترنت، Google Assistant می‌تواند صفحات وب را کاوش و آن‌ها را در نکات کلیدی خلاصه و ترجمه کند و در آخر آن‌ها را با صدای بلند بخواند. این ویژگی توانایی تشخیص تبلیغ‌ها در صفحات وب را دارد و در خلاصه‌سازی یا روخوانی متن، به سادگی از آن‌ها عبور می‌کند.