تلگرام در جدیدترین آپدیت پیام رسان خود ابزار جدیدی را برای ایجاد استیکر بر اساس تصاویر گوشی معرفی کرده است. طبق اعلامیه تلگرام، از این پس کاربران می توانند بدون خروج از این پیام رسان استیکرهای مختلفی را در اپلیکیشن ایجاد کنند.

دسترسی به پنل ساخت استیکر از طریق آیکون «+» در قسمت استیکرهای تلگرام امکان پذیر است. پس از ساخت استیکر، می توانید آن را برای مخاطب خود ارسال کنید یا مجموعه جدیدی از استیکرها را ایجاد کنید.

فرآیند ایجاد استیکر در تلگرام بسیار ساده به نظر می رسد. پس از انتخاب عکس مورد نظر، تنها با یک کلیک می توانید پس زمینه عکس را حذف کنید. تلگرام ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا به دلخواه استیکر را تغییر دهید.

برای افزودن برچسب به مجموعه، می‌توانید شکلک‌هایی را انتخاب کنید که احساسات آن برچسب را توصیف می‌کنند. تلگرام از هوش مصنوعی برای پیشنهاد شکلک ها بر اساس تصویر مورد نظر شما استفاده می کند.

در نسخه جدید تلگرام این امکان وجود دارد که استیکرهای موجود را به مجموعه های سفارشی خود اضافه کنید. به عبارت دیگر، می توانید تمام استیکرهای مورد علاقه خود را در یک مجموعه جمع آوری کنید.

برای به اشتراک گذاشتن مجموعه استیکرها، کافی است یکی از استیکرها را برای شخصی ارسال کنید. مخاطب شما می تواند کل مجموعه استیکرها را با کلیک بر روی آن دانلود کند.