اوایل هفته در گزارشی اعلام کردیم تست‌های کانال یوتیوب JerryRigEverything روی آیفون ۱۵ پرو مکس نشان می‌دهد قاب پشتی این دستگاه با کمی فشار در عرض چند ثانیه می‌شکند. درواقع شیشه‌ی پشتی این گوشی با تلاش نسبتاً کمی شکست که برای زک نلسون و البته همه‌ی ما شگفت‌انگیز بود.

اکنون زک نلسون با انتشار ویدیویی جدید آزمایش‌های همیشگی خود را روی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس انجام داده تا مقاومت این دو گوشی را دربرابر خط‌وخش، شعله‌ی فندک و خم‌شدن بسنجد.

آیفون ۱۵ دربرابر تست‌هایی که در زندگی روزمره به‌ندرت با آن‌ها مواجه می‌شود، عملکرد خوبی داشت که نشان از توجه اپل به ساختار این دستگاه دارد.

در نهایت به آزمایش خم‌شدن آیفون ۱۵ پرو می‌رسیم. البته که تست‌های زک نلسون نسبتاً غیرعلمی هستند و هیچ گیره یا وسیله‌ای برای وارد آوردن و اندازه‌گیری سطح فشار روی دستگاه وجود ندارد. این یوتیوبر فقط با کمک دستان خود سعی می‌کند نیروی زیادی به مرکز گوشی وارد کند تا مقاومت آن دربرابر خم‌شدن مشخص شود.

اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی در تست‌های زک نلسون نمی‌شکنند و البته مواردی مثل وان‌پلاس ۱۰ پرو نیز وجود دارد که با وارد آمدن فشار به دونیم تقسیم شد.

همان‌طور که در ویدیوی فوق مشاهده می‌کنید، آیفون ۱۵ پس‌از انجام تست‌های زک نلسون سالم باقی می‌ماند و البته نمایشگر دستگاه برای مدت کوتاهی از کار می‌افتد که با خاموش و روشن کردن مجدد آیفون مشکل رفع می‌شود.

هنگامی‌که زک نلسون در ویدیوی قبلی خود، آزمایش خم‌شدن را روی آیفون ۱۵ پرو انجام داد، این گوشی نیز هیچ آسیبی ندید. درواقع این آیفون ۱۵ پرو مکس بود که با واردآمدن فشار به بدنه‌ی پشتی‌اش شکست و باید دید چرا همین مشکل برای آیفون ۱۵ پلاس رخ نداد؟ با اینکه زک نیروی نسبتاً زیادی به این گوشی وارد کرد اما همچنان سالم ماند. نلسون قبلاً اشاره کرده بود شاید شکسته‌شدن قاب پشتی مدل پرو مکس پرچم‌داران کنونی اپل به قاب تیتانیومی این دستگاه ارتباط داشته باشد؛‌ ماده‌ای که گفته می‌شود استحکام آن سه‌برابر آلومینیوم است.