تاکنون اخبار و شایعات زیادی در مورد گوشی آیفون SE 4 شنیده‌ایم. انتظار داریم ارزان‌ترین گوشی اپل در پنل پشتی به یک دوربین باکیفیت مجهز باشد و شبیه به مدل پایه‌ی آیفون ۱۴ به نظر برسد.

فردی با نام کاربری 4RMD در کانال یوتیوب خود یک طرح مفهومی از آیفون SE 4 تهیه کرده که به نظر می‌رسد همانند آیفون ۱۴ در بالای صفحه از ناچ (بریدگی) استفاده می‌کند. اگر اپل واقعا چنین طراحی را پیاده‌سازی کند، آیفون SE 4 اولین مدل SE خواهد بود که دارای ناچ است.

در بخش دوربین‌ های پشتی، دو دوربینی که آیفون ۱۴ را همراهی می‌کنند، جای خود را به تنها یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون SE 4 داده‌اند. این دوربین قابلیت ضبط ویدئوی 4K را دارد.

از دیگر ویژگی‌های دوربین در این طرح مفهومی می‌توان به حالت شب، عکاسی ماکرو و حالت سینمایی اشاره کرد. این حالت به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر را با عمق میدان کم ثبت کنند و فوکوس را مانند آنچه در فیلم‌ها یا تلویزیون می‌بینید، به نمایش بگذارند.

طرح مفهومی آیفون SE 4 از نمایشگر ۶٫۱ اینچی اولد و باتری ۳۲۴۰ میلی‌آمپر‌ساعتی برخوردار است که در مقایسه با باتری ۳۲۷۹ میلی‌آمپر‌ساعتی آیفون ۱۴ کمتر است اما نسبت‌به باتری ۲۰۱۸ میلی‌آمپر‌ساعتی آیفون SE 3 پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

طبق آخرین شایعات، آیفون SE 4 از دکمه‌ی اکشن‌ (Action Button) مشابه آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس بهره می‌برد. این دکمه در رندر نیز دیده می‌شود. کاربران سری آیفون ۱۵ می‌توانند انتخاب کنند که با فشردن این دکمه کدام میانبر فعال شود. جالب اینجا است که دکمه‌ی اکشن در آیفون ۱۴ یا حتی آیفون ۱۴ پرو مکس یافت نمی‌شود.

در طرح مفهومی جدید درگاه شارژ USB-C هم دیده می‌شود. براساس ادعای طراح، گوشی تنها در ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ خواهد شد.

باید اشاره کنیم که آیفون SE 4 از پردازنده ۴ نانومتری A16 Bionic قدرت می‌گیرد، تراشه‌ای که در حال حاضر قلب تپنده‌ی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس است. طراح معتقد است اپل محصول جدیدش را نوامبر ۲۰۲۴ (آبان و آذر ۱۴۰۳) رونمایی می‌کند. اپل قیمت گوشی آیفون SE 3 را در زمان معرفی ۴۲۹ دلار اعلام کرد. می‌توان انتظار قیمت کمی بالاتر را برای نسل جدید این گوشی داشت.