طبق گزارش بلومبرگ، این احتمال وجود دارد که اپل در آیپد پرو جدید به جای پردازنده M3 از سری M4 استفاده کند. به نظر می رسد تراشه M4 دارای یک پردازنده عصبی برای کارهای آفلاین هوش مصنوعی باشد.

به گفته مارک گارمن، خبرنگار بلومبرگ، این احتمال وجود دارد که اپل آیپد پرو آینده را به تراشه M4 مجهز کند. به گفته گارمان، این تبلت در واقع اولین دستگاه اپل خواهد بود که دارای قابلیت های هوش مصنوعی جدید است. پس از آی‌پد پرو، اپل احتمالاً ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را به دیگر محصولات خود مانند مک‌بوک و آیفون اضافه خواهد کرد.

iPad Pro 2024 با تراشه Apple M4

در حالی که به نظر می رسد اپل قصد دارد ویژگی های هوش مصنوعی خود را در کنفرانس WWDC 2024 با راه اندازی سیستم عامل iOS 18 معرفی کند، ممکن است این شرکت بخواهد زودتر از موعد از این فناوری استفاده کند. پیش از این، اپل رسما اعلام کرده بود که آیپدهای جدید خود را در تاریخ 7 می (18 اردیبهشت) در رویدادی به نام Let Loose معرفی خواهد کرد.

به گفته مارک گارمن، اپل با ارائه آی‌پد پرو جدید قبل از کنفرانس WWDC، می‌خواهد ابتدا تراشه M4 را با عملکرد هوش مصنوعی معرفی کند و سپس در کنفرانس آتی می‌تواند بر نحوه استفاده از تراشه M4 و آی‌پد پرو جدید تمرکز کند. نرم افزار و سرویس های اطلاعاتی که در اواخر سال 2024 به عنوان بخشی از iPadOS 18 مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در کنار چیپ احتمالی M4، تغییر بزرگ دیگری که انتظار می رود آیپد پرو با آن همراه شود، صفحه نمایش OLED است. طبق شایعات قبلی، اپل قاب صفحه نمایش را در نمایشگر جدید آیپد پرو کاهش خواهد داد. علاوه بر این، دوربین سلفی مدل های جدید iPad Air و iPad Pro ظاهرا در قسمت افقی نمایشگر قرار خواهد گرفت.

همچنین طبق گزارش های قبلی، آیپد ایر احتمالا برای اولین بار در مدل 12.9 اینچی عرضه خواهد شد. در رویداد پیش رو، اپل احتمالا گجت های مختلفی مانند نسل جدید Pencil و Magic Keyboard را معرفی خواهد کرد.