به گفته یکی از تحلیل‌گران اپل، آیپد پرو 2024 به‌جای فناوری mini-LED از OLED استفاده خواهد کرد. همچنین احتمال دارد آیپد پرو OLED در دو اندازه 11 و 12.9 اینچی عرضه شود. پیش‌بینی‌ می‌شود که این آیپد به چیپست 3 نانومتری M3 اپل مجهز شود و از فناوری LTPO مشابه آیفون پرو مکس استفاده کند.

براساس پیش‌بینی‌های «مینگ-چی کو»، اپل تنها 8 میلیون دستگاه از مدل‌های آی‌پد پرو 2024 عرضه خواهد کرد. احتمالاً به دلیل قیمت بالا، آیپدهای جدید در تعدادی کمتر از نسخه‌های مینی ال‌ای‌دی ساخته و عرضه می‌شوند. مینگ‌-چی کو می‌گوید بزرگ‌ترین تغییری که در تبلت‌های سال آینده شاهد خواهیم بود، فناوری OLED است. براساس گزارش‌ها، اپل در نمایشگر آیپد پرو 2024 از فناوری LTPO مشابه آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس استفاده می‌کند که کیفیت تصویر و بهره‌وری انرژی بالاتری دارد.

اضافه‌شدن LTPO (اکسید پلی کریستالی با دمای پایین) به این معنی است که خانواده جدید آیپد پرو از فناوری ProMotion پشتیبانی می‌کند و رفرش ریت آن به 120 هرتز می‌رسد. البته فناوری LTPO بسته به چیزی که روی نمایشگر نشان داده می‌شود، مانند یک تصویر ثابت، می‌تواند رفرش ریت را تا 1 هرتز نیز کاهش دهد.

افزایش قیمت آیپد پرو 2024

بدیهی است که مجهزشدن به OLED منجر به افزایش قیمت آیپد پرو خواهد شد. مینگ-چی کو تخمین می‌زند که فروش آیپدها در سال 2024 بین 6 تا 8 میلیون دستگاه باشد. مینگ‌-چی کو همچنین بیان می‌کند که این مقدار از نسخه‌های مجهز به مینی ال‌ای‌دی آی‌پد پرو کمتر است. احتمالاً قیمت بالای آیپد پرو مشتریان را به سمت خرید آیپد ایر 12.9 اینچی که مقرون‌به‌صرفه‌تر و بزرگ‌تر است، سوق دهد.

با عرضه مدل‌های جدیدتر انتظار می‌رود نسخه‌های مینی ال‌ای‌دی با کاهش قیمت مواجه شوند. کاربرانی که علاقه‌ای به خرید جدیدترین و بهترین محصول اپل ندارند، می‌توانند آی‌پد پرو M2 را که قیمت پایین‌تری دارد، تهیه کنند.