ادی هال، قهرمان سابق قوی ترین مرد جهان، رکورد سنگین ترین مشت جهان را با یک رکورد شگفت انگیز جدید شکست. جالب اینجاست که تنها دو هفته قبل، الکس پریرا، ستاره UFC، رکورد قبلی را به ثبت رساند.

پریرا قهرمان سبک وزن برزیل 191796 امتیاز در دستگاه PowerCube به دست آورد، رکورد قبلی در اختیار فرانسیس انگانو، مبارز کامرونی UFC با 129161 امتیاز بود.

Powercube دستگاهی برای اندازه گیری نیروی یک ضربه است، هدف ضربه به رایانه متصل است و داده های بلادرنگ را ارائه می دهد.

ادی هال پیش از این با امتیاز باورنکردنی 208901 بر روی این دستگاه رکورد جدیدی را برای سنگین ترین شوت جهان به ثبت رسانده است. این مرد 36 ساله در سال 2017 برنده مسابقات قوی ترین مرد جهان شد و یک سال بعد از این رشته خداحافظی کرد.

او از آن زمان به بوکس پرداخته و قرار بود در فوریه امسال اولین بازی MMA خود را انجام دهد، اما این رویداد به تعویق افتاد.

هال قرار بود با میچل هوپر، قهرمان مسابقات قوی ترین مرد جهان در سال گذشته روبرو شود. در ویدئوی جشن پیروزی او پس از ثبت این رکورد مشخص است که امتیاز او از قهرمان فعلی UFC بالاتر است.

تفاوت امتیازات بین پریرا با وزن حدود 93 کیلوگرم با هال با وزن 163 کیلوگرم قابل توجه است. هنگامی که رکورد Engano در سال 2018 شکسته شد، دانا وایت، رئیس UFC گفت: “مشت های او معادل 96 اسب بخار قدرت دارند، که مانند مشت زدن به فورد اسکورت با حداکثر سرعت و حتی قدرتمندتر از یک پتک 12 پوندی بالای سر است.”

Powercube سرعت، قدرت و استقامت ضربات را اندازه گیری می کند. انرژی پانچ، همانطور که توسط Engano و Pereira تخمین زده شده است، ترکیبی از توان (وات) و انرژی (ژول) است که به یک معیار دقیق از قدرت مشت زدن یک رزمی کار تبدیل می شود.

سرعت با اندازه گیری فاصله زمانی بین ضربه و نماد روی صفحه دستگاه محاسبه می شود و استقامت نیز بر اساس حجم بالای ضربه ها محاسبه می شود. رکورد پریرا تنها چند روز قبل از شکست جاماهل هیل در اولین دور UFC 300 در اوایل ماه جاری ثبت شد.