شرکت چینی SenseTime بر اساس یک ربات ساخته شده است هوش مصنوعی برای قدیمی ترین بازی رومیزی در جهان به نام من دارم میروم تا به امروز از حدود نازل شده است 4000 سال پیش او به چین برمی گردد. این محصول که SenseRobot Go نام دارد، رباتی است که از یک بازوی رباتیک، یک نمایشگر و یک صفحه نمایش برای انجام بازی تشکیل شده است و به کمک آن جوانان می توانند بازی Go را یاد بگیرند.

در مراسم معرفی این محصول، دکتر خو لی، مدیر عامل SenseTime گفت:

«SenseRobot با قدرت محاسباتی، هماهنگی دست و چشم و برتری مهندسی نوآوری می کند و هوش مصنوعی را از مراکز داده به خانه ها می آورد. ما امیدواریم که آینده رباتیک خانگی را با SenseRobot بازتعریف کنیم و نه تنها تجربیات جدیدی را برای خانواده ها به ارمغان بیاوریم، بلکه شادی جدیدی را نیز از طریق بازی Go به آنها تزریق کنیم.

ربات هوش مصنوعی بازی رومیزی Go

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، SenseRobot Go یک تجربه بازی جذاب و همه جانبه را ارائه می‌کند که دارای طیف گسترده‌ای از تمرین‌های حرفه‌ای AI Go، ویژگی‌های بازی آنلاین انسان-ماشین و انسان-انسان، و طیف وسیعی از تعاملات بصری، شنیداری و لمسی است.

شن هوی، رئیس موسسه مهندسی نوآورانه SenseTime می گوید:

«SenseRobot Go بیش از یک تجسم فیزیکی در نرم افزار است و ترکیبی منحصر به فرد از فناوری پیشرفته و تعاملات انسانی است. با استفاده از نمایشگر، صدا، صفحه بازی و بازوی روباتیک، ما یک یادگیری سیستماتیک و تجربه عملی ایجاد کرده‌ایم که بر همکاری انسان و ماشین تأکید دارد.»

نسخه حرفه ای SenseRobot Go در حال حاضر با قیمت 561 دلار با قیمت پیش فروش 533 دلار به فروش می رسد. نسخه Master آن که مجهز به منبع تغذیه مخصوص موبایل و کیف قابل حمل است نیز 701 دلار قیمت دارد. در پایان لازم به ذکر است که SenseTime جزو شرکت های چینی در لیست سیاه صادراتی آمریکا قرار دارد.