کوالکام نسل چهارم تراشه اسنپدراگون 8 را در پاییز امسال معرفی خواهد کرد. تراشه ای پرچمدار که عملکرد بالایی دارد و می تواند قدرتمند باشد.

گمانه زنی های اخیر حاکی از آن است که چندین گوشی هوشمند پرچمدار آینده با پردازنده نسل چهارم اسنپدراگون 8 کوالکام، مانند سری iQOO 13، سری Oppo Find X8، OnePlus 13 و Realme GT6 Pro، همگی دارای باتری هایی با ظرفیت بالای 6000 میلی آمپر ساعت خواهند بود.

این نشان‌دهنده ورود نسل چهارم دستگاه‌های اسنپدراگون 8 به عصر جدید، عصر باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی برای دستگاه‌های اندرویدی است. گزارش ها حاکی از آن است که این نسل چهارم پرچمداران اسنپدراگون 8 از نسل جدیدی از باتری های آند سیلیکونی با چگالی بالا استفاده خواهند کرد. این تغییر در فناوری باتری یک گام تکاملی است، زیرا الکترودهای منفی سنتی مبتنی بر گرافیت به محدودیت های عملکرد خود رسیده اند.

مواد الکترود منفی مبتنی بر سیلیکون دارای ظرفیت تئوری 4200 میلی آمپر بر گرم هستند که تقریباً 12 برابر حد نظری گرافیت است. این افزایش قابل توجه در چگالی انرژی دلیل اصلی استفاده سازندگان از باتری های مبتنی بر سیلیکون برای دستگاه های پرچمدار آینده خود است.

استفاده از این باتری های 6000 میلی آمپری پاسخ مستقیمی به ماهیت پر انرژی تراشه نسل 4 اسنپدراگون 8 است. این امر امکان قرار دادن هسته های کارآمد برای کاهش مصرف برق را از بین می برد.

در حالی که حرکت به سمت باتری های 6000 میلی آمپر ساعتی نویدبخش کاهش نگرانی های عمر باتری است، نگرانی هایی را نیز ایجاد می کند. باتری‌های بزرگ‌تر و تراشه‌های انرژی‌زاتر می‌توانند منجر به افزایش تولید گرما شوند و به طور بالقوه باعث ناراحتی کاربر و حتی کاهش عملکرد دستگاه شوند.

علاوه بر این، حرکت به سمت ظرفیت‌های باتری بزرگ‌تر می‌تواند منجر به طراحی‌های حجیم‌تر و دست‌وپاگیرتر گوشی‌های هوشمند شود، زیرا تولیدکنندگان تلاش می‌کنند تا نیازهای برق را افزایش دهند.

کوالکام علاقه خاصی به اطمینان از کارآمد بودن تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 دارد. رقابت شدیدی در بازار از سوی رقبایی مانند تراشه های Tensor گوگل و تراشه های سری A Bionic اپل وجود دارد. به همین دلیل نمی توان کوالکام را پشت سر گذاشت. این شرکت احتمالاً به مشکلات مصرف انرژی بالقوه نسل چهارم اسنپدراگون 8 رسیدگی خواهد کرد. هنوز زمان زیادی تا عرضه تراشه باقی مانده است، بنابراین برخی چیزها تغییر خواهند کرد.

اسنپدراگون 8 نسل چهارم نزدیک است

حرکت به سمت باتری های 6000 میلی آمپر ساعتی در پرچمداران اندروید اسنپدراگون 8 نسل 4 یک پیشرفت قابل توجه در صنعت گوشی های هوشمند است. در حالی که به ماهیت انرژی بر تراشه جدید می پردازد، چالش های مربوط به مدیریت حرارتی و طراحی دستگاه را نیز معرفی می کند.

از آنجایی که صنعت به محدودیت های عملکرد و عمر باتری ادامه می دهد، ایجاد تعادل بین توان خام و بهره وری انرژی برای تولیدکنندگان بسیار مهم است. موفقیت این دستگاه های نسل چهارم اسنپدراگون 8 آینده به توانایی آنها در ارائه عملکرد استثنایی بستگی دارد. همچنین به توانایی آنها در به خطر انداختن تجربه کاربر بستگی دارد.

در خبری دیگر، پس از مدت ها انتظار، کوالکام از پردازنده قاتل پرچمدار اسنپدراگون 8s نسل 3 رونمایی کرد. مدلی با قدرت در سطح نسل 2 سال اخیر اسنپدراگون 8.

Snapdragon 8s Gen 3 جدید همچنان به ارائه ردیابی پرتو با شتاب سخت افزاری ادامه می دهد، ویژگی که اولین بار در Snapdragon 8 Gen 3 معرفی شد. این ویژگی به محاسبات پیچیده مورد نیاز برای ردیابی پرتو کمک می کند، که می تواند نور، سایه ها و غیره واقعی تر ایجاد کند. بازتاب در بازی ها و برنامه های کاربردی دیگر. Adreno Frame Motion Engine 2.0 که در اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز معرفی شد، در تراشه جدید نیز حضور دارد.

این فناوری به طور بالقوه می تواند با ایجاد فریم های اضافی بین فریم های ارائه شده توسط خود بازی، نرخ فریم بازی ها را از 60 فریم در ثانیه به 120 فریم در ثانیه دو برابر کند. در سمت CPU، یک هسته اصلی Cortex-X4، چهار هسته Cortex A720 و سه هسته Cortex-A520 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، 2.8 گیگاهرتز و 2.0 گیگاهرتز دارد. تراشه جدید با حداکثر 24 گیگابایت رم 4200 مگاهرتز LPDDR5x سازگار است.

منبع

به این پست امتیاز دهید