شیائومی اولین برند موبایلی خواهد بود که اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

یک منبع آگاه بازار نام سه گوشی را منتشر کرده است که احتمالاً می‌توانند اولین گوشی‌هایی باشند که با اسنپدراگون 8 نسل 4 عرضه می‌شوند. گمان می‌رود که شیائومی اولین برندی باشد که این چیپست جدید را در سری 15 شیائومی معرفی کرده است نسل چهارم اسنپدراگون 8 در ماه اکتبر عرضه خواهد شد.

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 ابتدا در کدام گوشی هوشمند عرضه می شود؟

چیپست Snapdragon 8 Gen 3 در گوشی های پرچمدار اندرویدی مورد استفاده قرار گرفت و تا چند ماه دیگر نوبت به نسل بعدی یعنی چیپست Snapdragon 8 Gen 4 می رسد همانطور که گفته شد، شیائومی 14 اولین تلفن همراهی بود که با تراشه نسل 3 اسنپدراگون در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفت پرچمداران شیائومی 15 برای اولین بار در چین عرضه شدند و سپس در سایر نقاط جهان عرضه شدند.

یوگش برار اشاره می کند که شیائومی اولین برندی است که گوشی های اسنپدراگون 8 نسل 4 را عرضه می کند و پس از آن OnePlus و IQOO قرار دارند. این بدان معناست که دو گوشی بعدی که با این تراشه جدید عرضه می شوند، می توانند OnePlus 13 و IQOO 13 باشند.

در ایالات متحده نیز انتظار می رود سامسونگ اولین برندی باشد که نسل چهارم گوشی های اسنپدراگون 8G را با سری گلکسی اس 25 عرضه می کند. سامسونگ احتمالاً نسخه اورکلاک شده این چیپست را معرفی می کند و آن را اسنپدراگون 4 نسل 4 برای گلکسی می نامد. پیش از این، کوالکام وجود چنین تراشه ای را تایید کرده بود. انتظار می رود این تراشه در ماه اکتبر رونمایی شود.