الون ماسک از کتامین و برو سرگی گاهی دوست دارد قارچ جادویی مصرف کند. مدیران Founders Fund که به سرمایه گذاری های خود در SpaceX و Facebook معروف است، مهمانی هایی ترتیب دادند که در آن روانگردان مصرف می شد.

وال استریت ژورنال در گزارشی تکان دهنده گزارش داد که مصرف مواد مخدر پس از ساعت ها اتفاق افتاده است. اما اکنون به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شده است و مدیران شرکت ها با مصرف نیروی کار این مواد دست و پنجه نرم می کنند.

منابع آگاه ادعا می کنند که ایلان ماسک از میکرودوزهای کتامین استفاده می کند. ظاهرا ماسک گفته است که کتامین جایگزین بهتری برای داروهای ضد افسردگی در صورت مصرف گهگاهی است.

ماسک که اکنون 52 ساله است، قبلاً در سال 2017 در مورد مبارزه خود با سلامت روان صحبت کرده بود. او از تجربه استرس شدید صحبت کرده بود و حدس می زد که ممکن است اختلال دوقطبی داشته باشد. طبق گزارش وال استریت ژورنال، افراد نزدیک به ایلان ماسک او را در حال مصرف کتامین دیده اند. البته در دوزهای کم.

به دنبال گزارش وال استریت ژورنال، ایلان ماسک در توییتی نوشت که افسردگی در ایالات متحده “بیش از حد تشخیص داده شده” است. اما برای برخی افراد، این بیماری به عنوان “مشکل شیمیایی مغز” در نظر گرفته می شود.

او همچنین گفت که مصرف مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) شبیه زامبی‌سازی افراد است. کتامین یک داروی قانونی در ایالات متحده برای درمان افسردگی شدید است که با درمان های دیگر برطرف نشده است.