برخی منابع به وال استریت ژورنال گفتند که تسلا به دلیل انجام تخلفات در حال تحقیق است الون ماسک، مدیرعامل این شرکت ایستاده است. هیئت مدیره تسلا برای استفاده مشکوک ماسک آنها نگرانی های خود را در مورد سرمایه گذاری این برند خودرو برای ساخت یک اقامتگاه شخصی در نزدیکی کارخانه گیگافکتوری در منطقه آستین که به پروژه 42 معروف است، ابراز کردند. . علاوه بر این، چند شرکت محدود مرتبط با مدیران ماسک و تسلا زمین های قابل توجهی در نزدیکی ساختمان مذکور به دست آورده اند.

بر اساس گزارش ها، طرح های مورد نظر ماسک این شامل فضاهای خصوصی مانند اتاق خواب، حمام و آشپزخانه است که نشان دهنده یک اقامتگاه خصوصی است و این پروژه به تسلا وابسته نیست.

در حال حاضر، وضعیت و نتایج تحقیقات فاش نشده است، اما باید گفت که تسلا چندین سال پیش بخش روابط عمومی خود را منحل کرد و ماسک وی همچنین هیچ توضیحی برای این اقدام ارائه نکرد. اعتقاد بر این است که هدف اصلی هیئت مدیره تعیین مشارکت است ماسک و پاسخ این سوال این است که آیا او از کارکنان تسلا در ساعات کاری شرکت برای ساخت یک اقامتگاه شخصی استفاده کرده است یا خیر؟

GizmoChina می نویسد، در حالی که مزایایی مانند جت های خصوصی برای مدیران غیرعادی نیست، تسلا سیاست نسبتاً سختگیرانه ای در این مورد دارد. شرکت به هیئت مدیره این اختیار را می دهد که تمام مخارج بیش از 120000 دلار مربوط به یک فرد خاص مانند مدیر عامل را بررسی و حسابرسی کند.

این اولین باری نیست که یک مدیر عامل بزرگ فناوری با بررسی مخارج شخصی خود مواجه می شود. متا نیز اخیرا شریل سندبرگمدیر عامل سابق او به اتهام استفاده از منابع شرکت برای اهداف شخصی مانند برنامه ریزی عروسی و سرکوب پوشش منفی رسانه ای مربوط به شریک سابق خود. بابی کوتیک، مورد بررسی قرار گرفت. به هر حال قضیه ماسک این به دلیل موقعیت مهم او به عنوان مدیر عامل بسیار مهم است.