ال‌جی الکترونیکس قصد دارد با استفاده از تبلیغات و پیشنهاد اشتراک لوازم خانگی و تلویزیون‌ های خود، از مشتریانش درآمد اضافه به‌دست آورد. این اقدام بخشی از برنامه‌ای محسوب می‌شود که درآمد غول فناوری کره‌ی جنوبی را از ۵۱ میلیارد دلار در سال گذشته به ۷۹ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ افزایش خواهد داد. بخشی از این استراتژی رشد، ارائه‌ی webOS (سیستم‌عامل تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی) به سایر برندهای سازنده‌ی تلویزیون و محصولات دیگر است.

ویلیام چو، مدیرعامل ال‌جی چند روز قبل از تصمیم شرکت متبوعش برای تبدیل شدن به ارائه‌دهنده‌ی راهکارهای زندگی هوشمند خبر داد. این برند کره‌ای به‌دنبال تنوع بخشیدن به سبد کسب‌وکار کنونی خود و ایجاد مدل کسب‌وکار متمرکز بر تعامل با مشتری است. استراتژی جدید ال‌جی درواقع مدل کسب‌وکار خدمات مبتنی‌بر پلتفرم را معرفی می‌کند که باعث می‌شود از بخش‌هایی مثل محتوا و خدمات، اشتراک‌ها و راهکارهای موجود در مجموعه محصولات، سود اضافه و مستمر به‌دست آورد.

به‌نوشته‌ی ورج، ال‌جی قصد دارد به چشم‌انداز خود برای تبدیل‌شدن به شرکت ارائه‌دهنده‌ی راهکارهای زندگی هوشمند دست یابد؛ اقدامی‌ که تجربیات مختلف مشتریان را به یکدیگر متصل کرده و گسترش می‌دهد. چو می‌گوید: «ما با ابداغ روش‌ کار و برقراری ارتباط برای رسیدن به این هدف، ال‌جی کاملاً جدیدی ایجاد خواهیم کرد.»

ال‌جی اعلام کرده کسب‌وکار تلویزیون‌های هوشمندش، اولین بخشی خواهد بود که با استفاده از استراتژی جدید، به ارائه‌دهنده‌ی خدمات رسانه‌ای و سرگرمی تبدیل خواهد شد. این شرکت اواخر سال جاری تغییراتی در نرم‌افزار webOS TV ایجاد خواهد کرد که امکان گسترش محتوا، خدمات و تبلیغات را در محصولاتی مثل تلویزیون‌های OLED و QNED فراهم می‌کند. براساس اعلام برند کره‌ای، پلتفرم webOS درحال‌حاضر روی بیش‌ از ۲۰۰ میلیون تلویزیون هوشمند در سرتاسر جهان اجرا می‌شود. این شرکت همچنین قصد دارد نرم‌افزار مذکور را طی پنج سال آینده در تلویزیون‌های سایر برندها و همچنین محصولات دیگری غیر از دستگاه‌های ساخت خود مورد ارائه دهد.

اشتراک‌ها همچنین نقش مهمی در طیف وسیعی از لوازم خانگی ال‌جی ایفا خواهند کرد. براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی غول فناوری کره‌ی جنوبی، هدف این شرکت افزیش توسعه لوازم ال‌جی ThinQ UP است که مشتریان با استفاده از آن می‌توانند حتی پس‌ از خرید محصولات، عملکرد آن‌ها را ارتقا دهند. خدمات خانه‌ی هوشمند ال‌جی سال گذشته مجموعه‌ای از لوازم خانگی قابل ارتقای ThinQ UP را معرفی کرد که برای به‌روزرسانی ویژگی‌ها جدید ازطریق برنامه‌ی ThinQ طراحی شده‌اند. درحال‌حاضر برخی از خودروسازان نیز از مدل تجاری مشابهی بهره می‌برند و در ازای فعال کردن برخی ویژگی‌ها از مشتریان خود پول دریافت کنند.

تصور اینکه تغییرات مدنظر ال‌جی از طرف مصرف‌کنندگان با استقبال مواجه شود، سخت است. همان‌طور که The Register اشاره می‌کند، تعداد زیادی از خدماتی که سال‌های اخیر از مدل‌های اشتراکی استفاده می‌کنند، نگرانی‌هایی درمورد خستگی اشتراک ایجاد کرده‌اند که این اصطلاح برای مصرف‌کنندگانی در نظر گرفته می‌شود که با تعداد زیادی از پیشنهادهای سرویس‌های اشتراکی مواجه شده‌اند.