به گفته مارک آلمانی بلومبرگ، اولین مجموعه از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل که در iOS 18 عرضه می‌شود، به هیچ وجه به پردازش سرور ابری متکی نخواهد بود.

بر اساس گزارش مارک گارمن، با توجه به اینکه اپل قرار است در تاریخ 10 ژوئن از قابلیت های هوش مصنوعی در iOS 18 رونمایی کند، به نظر می رسد که موج اولیه این قابلیت ها به طور کامل روی گوشی (On the device) انجام شود. این بدان معناست که یک جزء محاسبات ابری در مدل زبان بزرگ این شرکت وجود نخواهد داشت.

قابلیت های هوش مصنوعی اپل در iOS 18

به گفته مارک گارمن، اپل احتمالا همچنان برخی از ویژگی های هوش مصنوعی مبتنی بر جمینی گوگل یا مدل محاسبات ابری یک شرکت دیگر را ارائه خواهد کرد. طبق گزارش‌های قبلی، اپل در حال مذاکره با شرکت‌هایی مانند گوگل، OpenAI و Baidu چین در مورد مشارکت‌های احتمالی در زمینه هوش مصنوعی مولد بوده است.

در هر صورت، نباید انتظار داشته باشیم که چت باتی مشابه ChatGPT خود اپل در iOS 18 ببینیم، اما هنوز مشخص نیست که کدام مدل هوش مصنوعی (Jemina، GPT یا مدل های دیگر شرکت ها) مستقیماً در iOS 18 ادغام خواهد شد.

این احتمال وجود دارد که اپل در آینده برخی از ویژگی های هوش مصنوعی مبتنی بر ابر خود را معرفی کند، زیرا تحلیلگران اپل مانند مینگ-چی کو و جف پو گفتند که این شرکت در حال خرید سرورهای هوش مصنوعی بیشتری است.

قبلاً شایعه شده بود که iOS 18 دارای ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای ابزار جستجوی Spotlight آیفون و برنامه‌های مختلف مانند سیری، سافاری، Shortcuts، Apple Music و غیره است. مارک ژرمن قبلاً گزارش داده بود که هوش مصنوعی مولد توانایی سیری را برای پاسخ دادن به سؤالات پیچیده‌تر بهبود می‌بخشد و به برنامه پیام‌ها اجازه می‌دهد جملات را به صورت خودکار تکمیل کند.