مدیران Oppo بر این باورند که در آینده نزدیک گوشی های هوشمند به مهم ترین دستگاه های شخصی با هوش مصنوعی تبدیل خواهند شد و این شرکت وظیفه خود می داند که قابلیت های هوش مصنوعی را در اختیار تمامی کاربران خود قرار دهد.

طبق اعلام رسمی Oppo، این شرکت قصد دارد تا پایان سال 2024 حدود 50 میلیون گوشی OPPO مجهز به هوش مصنوعی را برای کاربران بین المللی خود ارسال کند. اوپو علاوه بر همکاری با شرکت هایی مانند گوگل و مایکروسافت، در حال توسعه هوش مصنوعی خود است.

اوپو بیش از 5000 پتنت هوش مصنوعی به ثبت رسانده است که حدود 70 درصد آنها مربوط به تصویربرداری و تولید عکس است. این شرکت سال گذشته هوش مصنوعی AndesGPT را برای Oppo Find X7 Ultra و برادرانش معرفی کرد و امسال نیز بیش از 100 ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای گوشی های خود منتشر کرد.

اوپو

اوپو می گوید که کاربران باید به طور متوسط ​​15 بار در روز اشیا را حذف کنند و فضاهای خالی عکس ها را پر کنند و هوش مصنوعی تولیدی آنها این کار را به خوبی انجام می دهد. هوش مصنوعی این غول فناوری چینی می تواند تصاویر خنده دار را بر اساس درخواست کاربران ایجاد کند.

مدل زبان بزرگ Oppo امکاناتی مانند ترجمه مکالمه در زمان واقعی را در اختیار کاربران ارمغان قرار می دهد. مقامات این شرکت می گویند که می خواهند هوش مصنوعی را برای موبایل و دسکتاپ همگام کنند. اوپو قصد دارد علاوه بر استفاده از هوش مصنوعی محلی، از هوش مصنوعی Jumnai گوگل در پرچمداران آینده خود و سری Reno 12 استفاده کند.

مقالات مرتبط

AI Writer و AI Recording Summary را می توان از ویژگی های AI OPPO نام برد. این شرکت می گوید که همکاری با مایکروسافت، ادغام هوش مصنوعی موبایل و دسکتاپ را به سطح جدیدی خواهد رساند.

از طرفی همکاری با مدیاتک مربوط به مسائل سخت افزاری است و باعث افزایش راندمان محاسباتی گوشی های اوپو می شود.