اپل در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که اَل گور، عضو هیئت‌مدیره‌ی این شرکت با بیش از ۲۰ سال سابقه، در ماه فوریه (بهمن و اسفند) سمت خود را ترک خواهد کرد.

گور و جیمز بل، مدیر مالی سابق بوئینگ، در نشست سالانه‌ی سهامداران اپل در ماه آینده به دلیل رسیدن به سن ۷۵ سالگی بازنشست خواهند شد. انتخاب مجدد اعضای هیئت‌مدیره در این سن، مغایر با سیاست‌های اپل است.

اسناد منتشرشده در دیتابیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نشان می‌دهند که تا صدور رای توسط سهامداران، واندا آستین، مدیرعامل سابق شرکت The Aerospace Corporation، جایگزین جیمز بل و اَل گور خواهد شد.

تیم کوک در بیانیه‌ای می‌گوید: «ال بیش از ۲۰ سال کمک‌های زیادی به ما کرد. حمایت بی قید و شرط برای محافظت از حریم خصوصی کاربران و دانش بی‌نظیر ال در مورد مسائل محیطی و آب و هوا، تنها بخشی از فعالیت‌های او بوده‌ است.»

مدیرعامل شرکت تولیدکننده‌ی گوشی آیفون، مک بوک و اپل واچ درباره‌ی جیمز بل گفت: «فداکاری جیمز فوق‌العاده بوده است و ما همیشه از دیدگاه‌های مهم و تخصص فوق‌العاده‌ای که او در زمینه‌ی حسابرسی، امور مالی و موارد دیگر ارائه کرده است سپاس‌گزاریم.»

گور در طی ۲۱ سال حضور خود در هیئت‌مدیره، مالک ۴۶۸,۹۵۵ سهم، با ارزش بیش از ۸۷ میلیون دلار شده است. مجموع پاداش او از این شرکت در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۷۷٬۰۰۰ دلار بود که شامل ۱۰۰٬۰۰۰ دلار نقد و ۲۷۵٬۰۰۰ دلار پاداش سهام بود. او همچنین در کمیته‌های دستمزد و حاکمیت شرکتی اپل فعالیت می‌کرد. سهام جیمز بل بیش از ۷ میلیون دلار ارزش دارد و پاداش‌های دریافتی او مانند گور است.

اپل، آستین ۶۹ ساله را برای حضور در هیئت‌مدیره‌ نامزده کرده است. او از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ مدیرعامل The Aerospace Corporation و عضو هیئت‌مدیره‌ی امگن (شرکت زیست فناوری) و شورون (شرکت نفتی در بخش خرده‌فروشی سوخت) بود.

واندا آستین همچنین در چندین کمیته‌ی دولتی از جمله شورای مشاوران رئیس جمهور در علم و فناوری و شورای مشورتی ناسا خدمت کرده است.

کوک ۶۳ ساله دارای واحدهای سهامی است که قرار است تا سال ۲۰۲۶ واگذار شوند. او در مصاحبه‌‌ی خود در ماه نوامبر (آبان و آذر) خبر از برنامه‌های دقیق اپل برای انتخاب مدیرعامل از درون این شرکت داد و اعلام کرد که هیئت‌مدیره‌ی اپل نیز در این فرآیند شرکت خواهد داشت.